Türk dizileri Ortadoğulu turisti AVM'lere çekiyor

AYD Başkanı, dizilerin Ortadoğulu turist üzerinde kendi yapacakları reklamdan daha etkili olduğunu söyledi

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal, Arap ülkelerinde gösterilen Türk dizilerin alışveriş merkezlerini (AVM) olumlu etkilediğini söyledi. Ortadoğu'dan gelen turistlerin AVM'deki alışveriş trafiğini artırdığını ifade eden Kodal, Türk dizilerinin, kendilerinin yapacağı reklamdan çok daha etkili olduğunu kaydetti. Kodal, "Ortadoğulu turistler, ABD ve Avrupa modeli olarak gördükleri Türkiye'yi kendilerine daha yakın hissediyor" dedi. İstanbul Ticaret Odası ile İstanbul Alışveriş Festivali kapsamında çalışmaları olduğunu belirten Kodal, "AVM'ler açısından turizm ayağı çok önemli bir etken. Turizm yatırımcıları ile önümüzdeki dönemde görüşmelerimiz olacak" dedi.

ZİYARETÇİ AZALDI, CİRO ARTTI

AVM sektörünün 2009 yılını değerlendiren Kodal, bu yılın ilk 6 ayında AVM'leri 450 milyon kişinin ziyaret ettiğini ve 9.5 milyar lira ciro gerçekleştiğini belirtti. Kodal, "Haziran ayında ziyaretçi sayısı yüzde 4 düştü ama cirolarda artış var. Bu da gelen ziyaretçilerin AVM'lerde daha çok harcama yaptığının bir göstergesi" dedi. İnsanların kriz döneminde hava değişimi için ziyaret ettikleri AVM'lere artık harcama yapmak için geldiklerini belirten Kodal, tüketicilerin kriz psikolojisinden kurtularak alışveriş yapmaya başladığını söyledi.

Ayrımcılık yapılmaması gerekiyor
SİGARA yasağının uzun vadede sorun olmayacağını belirten Kodal, "Sigara yasağını sonuna kadar destekliyoruz ama ticari açıdan ayrımcılık yapılmamalı. AVM'lerde ve caddelerdeki mağazalarda aynı uygulamanın yapılması ve mevzuatların işlemesi çok önemli" dedi. Kodal, "Yeni AVM'lerde proje değişikliklerine gidilerek teraslar ve açık alanlar ekleniyor. 'Açık alışveriş merkezi' konsepti daha popüler olmaya başladı" dedi.
BİZE ULAŞIN