Denetim firması PricewaterHouseCoopers'ın (PWC) gelişmekte olan sekiz ülke üzerinde yaptığı araştırma Türkiye ve Polonya'nın Avrupalı şirketlerin merkez ofisi olarak tercih edildiğini ortaya koydu. PWC Türkiye Perakendecilik ve Tüketiciye Yönelik Ürünler Sektörü Lideri Adnan Akan, krizle birlikte firmaların artan maliyetlerinden kurtulmak için hem jeopolitik hem de tek elden yönetilen ülkelere yöneldiğini söyledi. "Her ülkede bir insan kaynakları merkezi olmasındansa bir ülkede merkez ofis açıp bürokrasiyi de minimize etmiş oluyorlar. Bu noktada Polonya ve Türkiye öne çıkıyor" dedi. Özellikle Türkiye'nin Doğu Avrupa, Ortadoğu, Kuzey Afrika bölgeleri için merkez ofis yapıldığını dile getiren Akan, Türkiye'nin liberal ekonomi geçmişiyle de Avrupa ülkelerinin tercihi olduğunu söyledi. 40 çok uluslu şirketin katıldığı araştırmadan ortaya çıkan sonuçlardan biri de bu şirketlerin organizasyonlarında artık gelişmekte olan ülkelerin yöneticilerine yer verirken bir yandan da yönetimdeki kadın sayısında da artış olduğu. Akan "Alışverişte trendi belirleyen kadın olduğu için kadının yönlendirici olması şirkete kazandırıyor " diye konuştu.