Ünlü erkek dergisi Playboy'un da bağlı bulunduğu Playboy Enterprises şirketi ikinci çeyrekte 8.7 milyon dolar zarar açıkladı. Geçen yılın aynı döneminde 3.2 milyon dolar zarar eden şirketin, 2009 ilk çeyreğinde 13.7 milyon dolar zarar açıkladığını hatırlatan Playboy CEO'su Scott Flanders, "Şirketin 2008'den itibaren başlattığı maliyet düşürme politikası neticesinde gelir ve marj konusunda herşeye rağmen olumlu gelişme yaşanıyor" dedi. Lisanslı sektörlerde, ekonomik durgunluğun tüketici harcamalarını olumsuz yönde etkilediğini ifade eden Flanders, bunun da Playboy'un telif ücreti gelirlerinde düşüşe neden olduğunu söyledi.
LATİN AÇILIMI
Telif gelirlerindeki açığı dengelemek için yeni bölgelerde atılım yapacaklarını söyleyen Flanders, "Latin Amerika ve diğer bölgelerdeki partnerlerimizle işbirliklerini yoğunlaştırdık. Bu yıl içinde yeni eğlence mekanlarını hizmete açmayı düşünüyoruz. Yeni ürün kategorileri geliştirerek lisans gelirlerini de artıracağız. Son çeyrekten çok umutluyum" dedi. Flanders, "Dış kaynak kullanımı da dahil olmak üzere kâr getirmeyen şirket konumundan çıkmak için çok sayıda doğru adım atıldığına inanıyorum. Daha verimli bir operasyon ve finansal yapı yaratacağımız konusunda inancım sonsuz" diye konuştu.