Ferrari Türkiye'de 'leblebi' gibi satılıyor, Amerikalı ise korkudan limuzini terk etti

Türkiye'de geçen ay 7 Ferrari satıldı. 7 aylık Maserati satışı, 2008 yılı rakamını yakaladı. ABD'de ise limuzin satışları dipte

Lüks araç satışları baz alınırsa, Türkiye'de kriz dönemi geride kalıyor. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, Ocak-Temmuz döneminde lüks otomobil markalarının satışı 2008 yılı rakamlarını yakaladı. Temmuzda 7 kişi Ferrari aldı. 2008 temmuzunda bu rakam sadece 1'di. Yıl başından bu yana ise 14 kişi Ferrari sahibi oldu. Ferrari 7 aylık performansıyla geçen yıl 17 olan satış rakamına bir hayli yaklaştı.

20 PORSCHE SATILDI

Temmuzda 5, 7 aylık dönemde 11 Maserati satıldı. Yılın başından bu yana 7 kişi de Bentley sahibi oldu. Temmuzda ayrıca 20 Porsche, 2 Jaguar satıldı. Üst lüks olarak adlandırılan F sınıfında satışlar yüzde 6 artışla bin 187 adete çıktı. Ağırlığı SUV modeller oluşturdu. Öbür taraftan ABD'de zenginliğin ve gücün siyah sembolü zor günler geçiriyor. İnsanların ekonomik kriz döneminde tepki çekmemek ve gösterişten uzak durmak amacıyla eskisi kadar limuzinlere rağbet etmemesi nedeniyle, bu gösterişli araçları kiralayan şirketler şimdilerde çalışanlarının işine son vererek, ofislerini kapatırken, bazıları iflas tehlikesi ile karşı karşıya kalmış durumda. Ulusal Limuzin Birliği verilerine göre 2007'de 4.76 milyar dolarlık ciro elde eden limuzin endüstrisinin geliri 2008'de 2.57 milyar dolara indi. 2009'da da düşüş sürüyor.

LÜKS TEPKİ ÇEKER DİYE OTOBÜSE BİNİYORLAR
KRİZ
öncesinde şirketlerin rutin olarak sık aralıklarla limuzin kiraladıklarını hatırlatan LTC Dergisi Editörü Martin Romjue, "Limuzin endüstrisi 11 Eylül 2001 saldırılarından sonra da çok güç duruma düşmüştü ama bu sefer ki çok daha uzun ve zor bir dönem. Birçok şirket limuzin yerine taksi ya da otobüs kullanmayı tercih ediyor. Şirketlerin bu kararlarında öncelikli nedenleri finansal ama bunun yanında gösteriş ve lüksün tepki çekeceği endişesi de var" diye konuştu.

BİZE ULAŞIN