İzmir'de kurulu olan Vadeli İşlem ve Opsiyon Borsası'nın 5'inci yıl kutlamaları gövde gösterisine dönüştü. İzmir Valisi, Emniyet Müdürü, Miletvekilleri ve 20'yi aşkın yerel gazeteciyle İstanbul çıkarması yapan VOB, yeni logosunu ve reklam kampanyasını tanıttı. Sertap Erener'li reklam ile daha geniş kitlelere tulaşmayı amaçlayan VOB, İstanbul'un en gözde mekanlarından Esma Sultan Yalısı'nda düzenlediği organizayonun toplam maliyeti 1 milyon doları buldu. Toplantıya geniş katılım olurken,
GERGİNLİK ARTTI
İMKB ve VOB arasında uzun süredir vadeli hisse kontratlarının hangi borsada işlem göreceğine yönelik gerginlik sürüyor. Son günlerde bu tartışma daha da alevlendi. VOB'un 5. Yıl kutlamaları sırasında yapılan konuşmalar gerginliği bir kat arttırdı. VOB Başkanı Işınsu Kestelli'nin vadeli hisse kontratları konusunda SPK Başkanı'nın yardımını istemesi ve İMKB'ye ilgili gerginliğe atıfta bulunarak, "Türkiye'de birlikte çalışma kültürünün artık yerleşmesi lazım. 'Küçük olsun, benim olsun' diye özetlenebilecek klasik zihniyeti bırakıp 'Büyük olsun, bizim olsun' noktasına gelmek zorundayız" İMKB'de soğuk duş etkisi yarattı. İMKB Başkanı Hüseyin Erkan ise tepkisini şöyle dile getirdi: "Konuyu politikleştidiler, coğrafileştirdiler. Bu İzmir- İstanbul kavgası değil. Eğer öyleyse neden gelip bu tanıtımı İstanbul'da yapıyorlar. Vadeli hisse sözleşmelerinin hangi borsada işlem göreceğine yönelik olarak da Erkan, "Bu konuda birçok olasılık var. Bunları şimdi açıklamak doğru olmaz çünkü görüşmeler devam ediyor" dedi.