Yaşanan ekonomik krizle birlikte azalan satışlar nedeniyle ellerinde kalan malları indirimli olarak satma yoluna giden firmaların tetiklediği 'outlet' trendi perakendeyi de tehlikeli bir dönemece sürüklüyor. Torunlar Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı ve aynı zamanda Alışveriş Merkezi ve Perakendeciler Derneği'nin (AMPD) Alışveriş Merkezleri Grup Başkanı Aziz Torun, outlet mağazalarının geleceğinin parlak olmadığını söyledi. İlk etapta ellerinde kalan stok malı eritmek için outlet mağaza açan ancak bunun terend haline gelmesiyle birlikte normal mağazalar yerine outlet mağaza açmaya ağırlık veren firmaların ürün sorunu yaşamaya başlayacağını dile getiren Torun, bu sürecin kalitesi düşük ürünler satışını tetikleyeceğini ifade etti.
ÜRÜN KALİTESİ DÜŞECEK
"Firmalar outlet'e yüklenince sezon mağazalarında satış düşecek. Bir yandan da outlet'e fazla mal veremeyeceği için outlet satışları da düşecek ve bir bakacağız mağaza kapanmış. Ya da sadece outlette satılan ürünler üretecekler ki bu da kaliteyi düşürecek" diyen Torun, outlet mağazaların ve AVM'lerin zaman içerisinde azalacağını söyledi. Torun, "Bir firmanın 100 mağazası varsa en fazla 15 outlet mağazası olmalı. Ama firma bir bakıyoruz ilk mağazasını outlet açmış. Burada bir yanlışlık var" dedi.
REKABET ALANI DEĞİŞİYOR
Sadece alışveriş odaklı AVM'lerin de yavaş yavaş tarih olduğunu vurgulayan Torun, alışverişin AVM'lerin sadece yüzde 30'unu oluşturduğunu geri kalan çekim alanının ise eğlence, sosyal sorumluluk alanları gibi farklı aktivite alanları olduğunu, rekabetin bu noktalara kayacağını ifade etti.