ABD ve İngiltere'den sonra Türkiye zor bir pazar değil

İlk mağazasını Aralık ayında İzmir'de açmaya hazırlanan Best Buy'un CEO'su Robert Willet SABAH'a konuştu. "Türkiye zor bir pazar değil, ABD ve İngiltere'den daha sıkı bir rekabet yok Türkiye'de" dedi

İki günlüğüne geldiği İstanbul'da sorularımızı yanıtlayan dünya teknoloji perakende devi Best Buy'ın CEO'su Robert Willet, Türkiye pazarı ile ilgili ilginç açıklamalar yaptı. Daha önce Türkiye'deki rakiplerinin rekabette kurtlar sofrasına benzettiği pazarla ilgili, "ABD'de ve İngiltere pazarında yüzlerce firmayla rekabet ediyoruz. Wal- Mart'la rekabet ediyoruz. Çok zorlu süreçler atlatıyoruz. Bu açıdan bakıldığında Türkiye zor bir pazar değil sadece farklı bir pazar" dedi.

MAĞAZA YARIŞINDA DEĞİLİZ

Hızla mağazalaşma çabalarının olmadığının altını çizen Willet, "Şu an istesek bir günde 10 mağaza birden açabiliriz ama neyi kanıtlayacağız bu şekilde? Biz Çin'de ikinci mağazamızı ilk mağazadan 19 ay sonra açtık. Stratejimiz bu. Bir mağazayla başlıyoruz, o pazarın dinamiklerini, tüketim alışkanlıklarını, kültürünü çok iyi sindiriyoruz. Eğer tek mağazada başarılı oluyorsak diğerlerini açıyoruz" diye konuştu. Pazarda bu şekilde hem kendi hatalarını hem de rakiplerin hatalarını görüp aynı hataları tekrarlamadan ilerlediklerini kaydeden Willet, şöyle konuştu: "Bir pazara girerken asıl önemli olan pazar payı değil o pazarda 3-5 yıl içinde gerçekten iyi bir dönüş alıp almayacağınız. Bunu gerçekleştirmek için Türkiye harika bir bölge. Rekabet her yerde var. ABD ve İngiltere Türkiye'den çok daha fazla rekabetin olduğu pazarlar. Son 18 – 19 ayı tüketici alışkanlıklarını ölçerek geçirdik. Teknosa, Mediamarkt hızla mağazalaşabilir ama biz bu stratejiyle ilerlemiyoruz, mağaza açma yarışında değiliz. Biz dünyada sadece bizde olan bir hizmet kalitesi vaat ediyoruz. Ve burada başarılı olacağımızdan eminiz."

EN UCUZ ALGISI YANLIŞ

Türkiye'ye İzmir'den girmeleriyle ilgili olarak da konuşan Willet, "Küçük pazarda iş yapıp başarılı olmak büyük pazardan daha kolay. Biz diğerlerini takip etmeyeceğiz, kendi bildiğimiz üzerinden yürüyeceğiz" yorumunu yaptı. Willet, pazara mutlak surette güvendikleri zaman pek çok yerde olmayı planladıklarını ifade etti. Best Buy'ın en ucuz ürünü satma gibi bir stratejisinin olmadığını, yanlış bir algının söz konusu olduğunu ifade eden Willet, en iyi değeri fiyatlandırdıklarını söyledi. "Biz en iyi fiyata en iyi hizmeti verdiğimizi iddia ediyoruz. Bunu ucuzluk olarak algılamamak lazım" dedi.

Çalışana hak ettiği değeri veriyoruz
SEKTÖRDE rakip firmalardan 2 kat maaşla eleman transfer ettiği ile ilgili yorumları ilettiğimiz Willet, böyle bir durumun söz konusu olmadığını söyledi. Bu yorumların eleştiri olmaktan çok resmen iltifat olduğunu dile getiren Willet, "Biz özellikle mavi tişörtlü dediğimiz mağaza çalışanlarına büyük önem veriyoruz. En iyi personeli biz istihdam ediyoruz diye bir iddiamız var. Eğer en iyi insanları istihdam etmek istiyorsanız o en iyi insanların hak ettiği ücreti de vermek durumundasınız. İnsanlara iki kat ödüyor olmak ancak bir iltifat olabilir" diye konuştu.

Yetişkin iletişimi kuruyoruz
FİX bir maaşın insanın iş değiştirmesinde artık yeterli olmadığını dile getiren Willet, "İnsanlar o firmanın kendilerine ne katabileceğini sorguluyorlar. Parlak bir kariyer, donanı sağlama, yeteneklerini ortaya koyma... Sağlık sigortasını, ulaşımını ödemem deyip yüksek maaş vermenin anlamı yok. Biz burada bir takım oluşturuyoruz ve en iyi ekip bizimki olacak diyoruz. Biz yetişkin - çocuk iletişimi kurmuyoruz, yetişkin - yetişkin iletişimi kuruyoruz" diye konuştu.
BİZE ULAŞIN