TÜKETİCİ yılın ikinci çeyreğinde giyimden kısıp, eğlence ve kültür harcamalarına yöneldi. Yılın ikinci döneminde cari fiyatlarla giyim ve ayakkabı tüketimi yüzde 10 azalarak 9.5 milyar TL gerilerken, eğlence ve kültüre yapılan harcama yüzde 2.9 artarak 6.9 milyar TL'ye yükseldi. Lokanta ve otellerde yapılan harcamalar ikinci çeyrekte yüzde 9 artarak 9 milyar liraya yükseldi. Ulaştırma ve haberleşme sektöründe tüketici harcamaları ikinci çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3 azalarak, 31.7 milyar TL oldu. Bu arada hükümetin yaptığı vergi canlandırma paketlerinin, ikinci çeyrekte tüketimi hareketlendirdiği görüldü. Hanehalklarının cari fiyatlarla yurtiçi tüketiminin geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1.9 artarak 176.9 milyar TL'ye ulaştı. Tüketimin en büyük kalemini gıda, tütün ve içki oluşturdu. Geçen yılın ikinci çeyreğine kıyasla gıda, içki ve tütün harcamaları yüzde 3.74 artarak 46.7 milyar TL'ye çıktı.
Canlandırma paketleri tüketimi artırdı
2009 yılının ikinci çeyreğinde hükümetin açıkladığı canlandırma paketleri, tüketici talebi üzerinde etki yarattı. İkinci çeyrekte hükümetin vergi indirimiyle destek verdiği sektörlerde hareketlilik yaşandığı gözlendi.