Cumhuriyetin 100'üncü yılına 100 milyar dolar ihracat hedefi koyan İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) hedef pazarlarda nokta atışına İskandinav ülkeleri ile basladı. 34'ü çorap, 10'u iç giyim, dördü de her iki alanda üretim yapan toplam 48 Türk firması İHKİB'in önderliği, DTM'nin de desteğiyle Danimarka'nın başkenti Kopenhag'ta 5 yıldızlı bir otelde alıcı heyetleri ile masaya oturdu. Ortalama yaşam süresi 78.3 yıl olan ve yaşlanan nüfusla birlikte sağlığına da çok dikkat eden Danimarkalılar, Türk şirketlerinden organik ürünler istedi. Danimarkada bir PR şirketi aracılığıyla 60 kadar firmanın temsilcilerine Türk ürünleri gösterilirken ilk temas da kurulmuş oldu. Yarısı Dış Ticaret Müsteşarlığının (DTM) katkısı olmak üzere 1 milyon dolarlık projede, hazır giyim sektörünün çorap ve iç çamaşırı alt sektörleri ile başlayan süreç, 2010 yılında hazır giyim- halı gibi diğer bölümleriyle yılda iki kez farklı ülkelerde benzer organizasyonlarla devam edecek. Projenin diğer ayaklarında ise, yabancı alım heyetlerini gruplar halinde getirmek ve fabrikaları gezdirmek bulunuyor. İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, Danimarkanın hazırgiyimde 5 milyardolarlık ciddi bir pazar olduğunu söyledi. Bu pazarın yüzde 11.4'ünü Türkiyenin sağladığına işaret eden Tanrıverdi, ihracatı daha fazla artırma imkanı bulunduğunu vurguladı. Tanrıverdi şöyle devam etti: "Geldik potansiyeli gördük. 2010'da Danimarka'da hazırgiyim fuarına katılacağız. Markalarımızı getireceğiz. Pazarlama çalışmalarımıza İsveç'i de katabiliriz. İskandinav pazarındaki payımızı büyütmek istiyoruz. Buradaki görüşmelerimizde alım gruplarını Türkiye'ye davet ettik. 2010'da 50-60 kişilik gruplar halinde Türkiye'ye getireceğiz."
İHKİB Başkanı Tanrıverdi Danimarka'yı iyi bir tüccar ülke olarak gördüklerini belirterek "Bu ülkedeki hazırgiyim firmalarından öğrenecek çok şeyleri olduğunu söyledi.