Bisse denildiğinde akla hep rahmetli Sakıp Sabancı gelir. Sabancı Bisse'nin "Dünya Bisse giyiyor, ben de" sloganlı reklamında oynamıştı. Bu reklamla Bisse'nin satışlarında büyük artış olmuştu. Kurucuları iki kardeş İbrahim ve Mustafa Kefeli bundan iki yıl önce ağabey İbrahim Kefeli'nin yüzde 50 ortaklıktan çekilerek, kendi adıyla kurduğu yeni markasıyla yola devam etme kararı vermesiyle, Bisse küçük kardeş Mustafa Kefeli liderliğinde yoluna devam etti.
11 SANİYEDE BİR GÖMLEK
Bisse olarak 2009 yılında krizi nasıl fırsata çeviririzin hesabını yaptıklarını anlatan Mustafa Kefeli bunun için her zamankinden daha fazla çeşiti oluşturduklarını belirtti. "Bisse 33 yıllık bir firma. Yılda 1 milyon adet gömlek üretiyoruz. 11 saniyede bir gömlek üretiliyor. 33 yıldır ne agresif büyüdük ne de agresif küçüldük. Kademeli bir şekilde yılda yüzde 5 hedef koyarak büyüdük" diyen Kefeli, Abbate markasına talip olmaları konusunda ise; " Bu ülke markaları çabuk tüketiyor. Markaları çabuk tüketmemek için planlı gitmek gerek. Satabileceğin kadar ürün yap, fazlasını değil. O zaman elinde kalıyor. Elinde kaldığı zaman olmaz, biz moda üretiyoruz, metal değil ki elimizde dursun seneye satarız. Elinde kaldığı zaman değeri kalmıyor, bu sefer aşırı indirimler markayı bitiriyor. Abbate'nin durumu işte" diye konuşuyor. Bisse'nin A Plus müşteriye hitap ettiğini belirten işadamı, Abbate'yi de alabilirlerse, bir alt kategoriye göre uyarlayacaklarını söylüyor. "Daha çok Ortadoğu ve Rus pazarına yönelik kullanacağız. Büyük volümler yapmak için kullanacağız. Esas istemekteki olay bunlar değerli markalar, bunlara hep sahip çıkmak gerek. Kolay kolay doğmuyorlar" diye sözlerine ekliyor.
ERKEK ARTIK SAPLANTILI DEĞİL
"Tekstil sektörü holding işi değildir, öyle yönetilemez. Bizzat patron işidir, patron başında durmazsa yürümez. Tekstil sektörü en fazla yüzde 50 kurumsallaşabilir. O kadar. Yüzde 100 kurumsallaşırsa mümkün değil başarılı olsun" diyen Mustafa Kefeli, mağaza kiralarken de ayda yaptığın cironun kira bedeli yüzde 20'sini geçmemesi gerektiğinin önemini belirtiyor. "Geçerse başarısız sayıp kapatıyoruz. Eğer kirların cironun yüzde 35-40'ına gidiyorsa, o zaman batmaya mahkumsun. Başarılı olman mümkün değil" diye sözlerine devam ediyor. Ürün çeşidi 10 bin adetin üstünde. Sadece gömlekte 3 bin çeşit var. Ünlü tekstilci; "Türkiye'de erkekler son 10 yıldır evrim geçirdi. Spor yapmaya başladı. Metroseksuel dedikleri duruma geldiler. Bizim erkeklerimiz artık bakımlı ve bizim erkeklerimiz artık saplantılı
değil. Modayı çok iyi takip ediyorlar" dedi.