Perakende Liderler Konferansı'nda konuşan Boyner Holding Başkanı Cem Boyner, perakende sektörünün asıl krizinin 2008 Eylül ayı değil erken seçim, Dağlıca şehitleri, Kuzey Irak gerginliğinin yaşandığı 2007 yılında yaşandığını söyledi. "Bu olumsuz gelişmelerin yaşandığı dönemlerde müşterilerimiz buzdolaplarını konservelerle dolduruyorlardı. Biz zaten çok kötü bir dönemi yaşamaya başlamıştık" diyen Boyner, finansal ekonomik krizin ise sektörün yaşadığı krizin üzerine geldiğini söyledi. 'Hiçbir şey bir daha eskisi gibi olmayacak', 'Çılgın tüketim sona erdi' gibi söylemlere de anlam veremediğini belirten Boyner, "Ne zaman müşteriler kapılarımızı yıkıp raflarımızdan malları söktü, hangi çılgın tüketim? Biz biraz fazla gaza geldik, dünyanın problemini çok sahiplendik. Dört krokodile çanta alınınca tüketim patlaması yaşanmıyor" diye konuştu. Perakendede yaşanan krizlerle birlikte fiyatların farklı bir dengeye oturduğunu belirten Boyner, "Çok kampanya yaptık ama bütün sektör iyi dayandık ve çok başarılı olduk. 1 Nisan'dan itibaren etiket fiyatlarına döndük. - 10 - 15'lerden +2 ile -2 bandına yerleştik. Otomotivdeki ihracat artışıyla da perakende ayağa kalktı. Otomotivin aynı seyrinde devam etmesi gerekiyor" dedi.
MÜŞTERİ KELEBEK GİBİDİR
Müşterinin her şeyin önüne geçtiğini dile getiren Boyner, şunları söyledi: "Bir tanıdığım ben gençlik yıllarındayken 'kadını elinde nasıl tutarsın' diye sordu, cevap veremedim. Sonra bana "kadın kelebeğe benzer. Çok sıkarsan kanatları kırılır, bırakırsan da uçar gider" dedi. Müşteri de kelebeğe benziyor. Dengeyi iyi tutturmak şart."