Brother: Türkiye pazarına girmekte çok geç kaldık

Türkiye'deki pazar payını çift haneli rakamlara çıkarmak istediklerini söyleyen Brother CEO'su Yuji Furukawa, potansiyeli gördükten sonra Türkiye'ye girmekte geç kaldıklarını söyledi

Japon yazıcı ve ofis ürünleri üreticisi Brother'ın CEO'su Yuji Furukawa, Türkiye'deki potansiyeli gördükten sonra pazara girmekte geç kaldıkları kanısı oluştuğunu söyledi. Furukawa, "Türkiye pazarındaki büyük potansiyeli gördükten sonra burası ile ilgili düşüncem bu pazara girmekte geç kaldığımız yönünde oldu. Ama yine de zararın neresinden dönersek kârdır. Artık olaya sadece biraz geciktik diye bakıyoruz" dedi. Avrupa'daki pazarlara da girdiklerinde çok geç kaldıkları kanısına kapıldıklarını söyleyen Furukawa, "Sonuçta o piyasalara çok çabuk adapte olarak bugün Avrupa'da neredeyse yüzde 20'lik bir pazar payına sahibiz. Aralarında Türkiye'nin de bulunduğu gelişmekte olan pazarlarda ağırlık verdiğimiz nokta ve stratejimizin bir parçası da mevcut pazara uygun geliştirdiğimiz çözümler ve verimli ofis ürünleri" dedi.

PAZAR PAYI HEDEFİ % 9

Ekonomik krizin tüm sektörlerde olduğu gibi kendilerini de olumsuz yönde etkilediğini belirten Furukawa, "Resesyon döneminde büyümek yerine hayatta kalmak için mücadeleler verdik. Stratejimizi bu şekilde belirlediğimiz için de çok minnettarız çünkü yeniden kriz öncesindeki normal durumumuza dönmeye başladık. Yeniden gündemimize büyüme stratejilerini aldık ve önümüzdeki 4-5 yıl içinde agresif büyüme planlarımız var" diye konuştu. Brother Türkiye Genel Müdürü Bora Gürçay'ın 2010 yılındaki yüzde 9'luk pazar payı hedefini esprili şekilde çok muhafazakar bulduğunu dile getiren Furukawa, "Gelecek yıl neden çift haneli bir pazar payına sahip olmayalım? Benim gönlümden geçen bu" dedi. Ekonomik kriz nedeniyle tüketicilerin diğer alanlarda olduğu gibi ofis malzemeleri ürünlerinde de tasarruf amacıyla kullanımı en aza indirdiğini kaydeden Furukawa, "Japon otomotiv üreticisi Toyota, dünyanın dört bir tarafındaki ofislerine gönderdiği şirket içi yazışmada çalışanlarından renkli yazıcı kullanmamalarını, çıktılarını siyah beyaz almalarını istedi. Toyota'nın aldığı benzer kararları diğer yan kuruluşlar ve başka şirketler de örnek aldı" dedi.

1908 yılında Japonya'da kurulan Brother şirketi ilk olarak dikiş makinesi üretmeye başladı
2009 net satış rakamı 5.4 milyar dolar
2009'un 3. çeyrek itibariyle geliri 5.4 milyar dolar
Çalışan sayısı 22,668
Dünya genelinde 19 fabrikaya sahip
43 ülkede 47 ofisi bulunuyor
Türkiye'deki pazar payı % 6-8
2010 Türkiye pazar payı hedefi yüzde 9

BİZE ULAŞIN