Krizde satışları artırmak için binbir öneri dinliyoruz. Kimi reklam kimi promosyon diyor. Ancak 5.5 milyar euro ciroya sahip İngiliz New West End Operasyon Başkanı Jace Tyrrell'ın ilginç bir önerisi var. Parayı sokağa atmak! Biraz ajitatif olduğunu biliyorum ancak Tyrrell'in dediği tam anlamıyla bu. Tyrrell'in işi cadde yönetimi. Deyim yerindeyse kaldırım mühendisliği! Londra'nın en ünlü caddeleri Bond, Oxford ve Regent Street'e içinde 176 tane amiral gemisi bulunan 600 perakende mağazasını örgütleyerek caddelerde satışları patlatacak etkinlikler yapıyor. Tyrrell konuyu şöyle açıkladı: "Biz caddedeki mağazalarla anlaşarak örneğin bir moda defilesi düzenliyoruz. Bunun için gerekli izinleri alıp caddeyi o gün trafiğe kapatıyoruz. Eylül'de Regent ve Oxford Street'te yaptığımız moda etkinliğinde bu yolla bir günde 150 milyon sterlin satış, 32 milyon sterlin kar sağladık. Bu rakam bir firmanın yıllık kazancına eşit" diye konuştu. Londra'daki bu 3 caddeye yılda 200 milyon müşteri çekmeyi başardıklarını söyleyen Tyrrell, Türk firmalarının bunu göz ardı etmemesini öneriyor. Tyrrell, İstanbul'da ve Türkiye'nin birçok bölgesinde ciddi alışveriş potansiyeli olan caddeler bulunduğunu, Türk halkının alışverişe düşkün olduğunu belirterek şöyle konuştu:
5 YILDA ANCAK iKNA ETTİK
"Perakendecilerin en büyük sorunu, hep paralarını bildikleri, gördükleri şeylere yatırmak istemeleri. Halbuki bir araya gelip mağazalarının bulunduğu caddelerde müşteri trafiğini artırıcı etkinlik yapsalar çok daha kazançlı çıkarlar." Türk perakendecilerin işe küçük organizasyonlarla başlayabileceğini söyleyen Tyrrell, "Müşterilere küçük hediye, ücretsiz stil önerileri verilebilir. Önemli olan yeni bir şeyler denemek" dedi. Tyrrel, şirketi 2001'de kurduklarını ancak perakendecilerin güvenini 2005'te kazanabildiklerini belirten Tyrrell, "Biz de 15 perakendeciyle işe başladık ama şirket bugün milyar dolarlık ciro yapıyor. Yatırım yapmak için artık görmek şart değil. Bir şirket binası ya da bir ofis aramayın" dedi.
Alışverişe düşkün turist avına çıktı
Tyrrell, krizde alışverişe çok düşkün Ortadoğu ve ABD'den müşteri getirmek için turlar düzenlediklerini belirterek, "Müşterilerimizin yarısı turistlerden oluşuyor, özellikle krizde bunu göz ardı edemeyiz" dedi.