Türk çayını çevre sertifikasıyla demliyor

Lipton markasının sahibi Unilever dünya genelindeki çay sertifikası projesini Türkiye'ye de uyarlayacak

DÜNYANIN en büyük çay üreten ülkelerden biri olan Türkiye'nin, toplam üretiminin yüzde 12'sini Lipton markasının sahibi Unilever alıyor. Şirketin yeni bir çevre programı var. Firma dünya genelinde uyguladığı çay sertifikası projesini Türkiye'ye de uyarlayacak. Ağırlıklı olarak gelişmekte olan ülkelerde yapılan çay üretiminin çevreye olan etkisini ve hijyen açısından değerlendirmesi yapılıyor. Türkiye'de su tüketimi, enerji yönetimi ve hijyen gibi alanlarda etkin üretim süreci oluşturmaya çalışıyor Unilever. Bu işin başında ise Lettemieke Mulder bulunuyor. Mulder Unilever'in Dış İlişkiler, Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sivil Toplum Örgütleri İlişkileri Direktörü. Bu uzun titrin sebebi, firmanın sosyal sorumluluğun sürdürülebilirlik ve dış ilişkilere etkilerini ayırmaması.

'TÜKETİCİYE EĞİTİM VERİYORUZ'
Mulder, "Biz sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk konularını ayırmıyoruz. Odaklandığımız alan kendi ürünlerimiz ve onların etkileri. Hammadde alımından, tüketiciye kadar olan sürecin tamamını kontrol etmeye ve çevreye olan zararlarını azaltma hedefimiz var. Hatta tüketicinin tüketimini de verdiğimiz eğitimler ile düzeltmeye çalışıyoruz" dedi. Mulder, Unilever'in çevre politikalarının odaklandığı noktaları dört kelime ile anlatıyor. 'Su tüketimi', 'tarım ürünleri', 'paketleme' ve 'sürdürülebilir kaynak' kullanımı.

CEO'nun çevrecilik performansı
UNİLEVER
gibi 100 ülkede 174 bin çalışanı bulunan büyük bir kurumun içinde sosyal sorumluluk bölümünde sayıları bir elin parmakları geçmeyecek kadar elemanı olması oldukça ilginç. Mulder bu durumu şirketin içinde bulunan diğer departmanlada ve şirketlerdeki elemanlarının direk olarak sürece dahil olmasına bağlıyor. Farklı departmanlarda ve şirketlerde olan çalışanların yaptıkları çevre faaliyetleri de performans değerlendirmesinde bir kriter olarak yerini almış bile. Hatta Türkiye CEO'sunun görev tanımında bile bazı maddeler var.

BİZE ULAŞIN