Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, Pegasus'un 16'ncı dış uçuş noktası Basel'de gazetecilerle yaptığı sohbette, bir sonraki yeni hattın Paris olmasını istediklerini söyledi. Açıklamaları sırasında Ali Sabancı dertliydi, nedeni de istedikleri yere uçamamaları. Bunun nedenini, bayrak taşıyıcısı konumundaki THY ile ilgili yapılan ikili anlaşmalar ve bu anlaşmaların izin verdiği yerlerde ise Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nden permi alamama olarak açıklayan Sabancı şunları söyledi: "Esas sıkıntımız uçuş hattının rekabetçi şekilde verilmemesi. Çünkü deniyor ki; 'sizin büyük ağabeyiniz, yeteri kadar dolu değil'. Ben ne yapacağım, büyük ağabeyimin başarmasını mı bekleyeceğim? Markaya 17.5 milyon euro yatırım yaptık, biz de serbestçe uçmak istiyoruz. Sivil havacılık müessesesinin havayolunu koruyan değil uçan misafirleri koruyan hale gelmesi lazım." Bulunduğu coğrafyanın en büyük uçak siparişi olan 3.2 milyar dolarlık sipariş rakamını 2010'da kesinleştireceğini belirten Sabancı, "Şu anda Türkiye'de iç hatlar rekabete açık. Dış hatlar ise aynı oranda rekabete açık değil. Dolayısıyla biz diyoruz ki biz bu uçakları fotoğraf çektirmek için almıyoruz, uçurmak için alıyoruz. Uçurdukça misafirler daha ucuza uçuyor" dedi.
BAŞARI ÖYKÜSÜ İÇİN UMUT VAR
Sabancı, "12 milyon euroya aldıkları Pegasus Havayolları'nda gelinen noktayı bir başarı öyküsü olarak görüyor musunuz?" sorusuna dikkatli bir yanıt veriyor. "Başarı öyküsü demek için erken bence" diyen Sabancı, nedenini de şöyle açıklıyor: "Çünkü şu ana kadar biz kendimizi Türkiye'de ispatladık. Türkiye'de işlerimiz kapasite itibarıyla da oturdu, daha Türkiye dışında ispatlayamadık. Ve bu da vakit alacak tabii. Büyük abi 75 sene evvel kurulmuş tabii. Öyle baktığında tam başarı öyküsü diyemem.
Ama sanki umut varmış gibi. "