Gıdada sağlığa zararlı uygulamalarla ilgili her gün yeni bir şey öğrenmek işten bile değil. Bunu tetikleyen unsurların başında tüketicinin yanlış inanışları geliyor. Bulgurun en sarısı, zeytinin en siyahı, dohep tüketici için 'iyi ürün' noktasında referans olmaya yetiyor. Bunu fırsat bilen üreticiler de tüketiciye istediğini verirken kimi zaman boya, kimi zaman kimyasal madde kullanmaktan çekinmiyorlar. Reis Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis, şu sıralar bakliyatta ortaya çıkan yeni hileleri şöyle anlatıyor: "Yeşil mercimeği soyup fiyatı üçte biri oranında daha pahalı olan sarı mercimek diye satıyorlar. Normal pirince koku sıkıp kokulu yasmin pirinci diye pazarlıyorlar" dedi.
MARKETTE DE HİLELİ ÜRÜN VAR
Özellikle kriz döneminde ucuza yönelen tüketiciyi yakalamak için marketlerin raflarında ucuz olan paketli ürünlere daha fazla yer verdiğini belirten Reis, "Hayvan yemi olarak ayrılan fasulye, pirinç ve mercimeği özellikle krizde ucuza yönelen tüketiciden kazanmak için ucuz fiyatla paketlere koyuyorlar. Uluslararası zincirlerde satılan paketli pirinçlere bakın içinde üç çeşit pirinç olan paketler var. Özellikle kriz dönemlerinde tüketici ucuza kaydığı için marketler bu ucuz ürünleri raflarının ön taraflarına koyuyorlar" diye konuştu. Türk tüketicisinin geçmişten gelen yanlış bilgilerinde ısrar ettiğini dile getiren Reis, "Mercimek çok kırmızı, bulgur çok sarı, zeytin en siyah olunca kaliteli olur gibi bir anlayış var ve bu çok yanlış" dedi. Reis, şöyle konuştu: "Bulguru daha ucuza mal etmek için Türkiye'de bu sene ekmeklik buğdaydan bulgur üretildi. Ekmeklik buğdaydan bulgur üretilmez o bulgur piştiğinde lapa olur, yapışır."