Market markalarına yapılan tüketici harcamalarındaki artış Metro'yu da bu alanda yeni yatırımlar yapmaya yöneltti. Almanya'nın Düsseldorf kentinde profesyonel müşterilerinin ihtiyacını karşılamaya yönelik 6 özel markayı kapsayan yeni market markalı ürün stratejisini tanıtan Metro Toptancı Market Üst Yöneticisi (CEO) ve Metro Group Yönetim Kurulu Üyesi Frans W. H. Muller, 2012'ye kadar, kendi marketlerinin markasını taşıyan ürünlerinin satış yüzdesini yüzde 10'dan yüzde 20'ye çıkarmayı hedeflediğini bildirdi. 15 ülkeden gazetecilerin katıldığı basın toplantısında konuşan Muller, "2008 yılı rakamları dikkate alındığında, bu artış toplam 6 milyar euro değerinde bir satış anlamına geliyor'' diye konuştu. Muller, yeni market markalı ürün stratejileriyle, ana müşterileri olan oteller, restoranlar, tüccarlar ve ofislerin özel ihtiyaçlarına daha derinlemesine odaklandıklarını, kişiye özel çözümler sunduklarını söyledi. Metro market markaları, Aro, Fine Food, Horeca Select, H-Line, Rioba ve Sigma'dan oluşuyor.
'2010 YILINDA YATIRIMLARIMIZI ARTIRACAĞIZ'
Türkiye pazarı için 2010'da çok pozitif olduklarını belirten Muller "2010'da Metro Cash & Carry, Real, Media Markt'ta yatırımlarımızı kesinlikle artıracağız. Türkiye'de birçok mağaza açılışı yapacağız. İki hafta sonra denetimcilerin ve hissedarların toplantısı var. Ne kadar yatırım yapılacağına karar verilecek'' dedi.