'Gözlükte en büyük rakibimiz cep telefonları'

DUYGU BİÇER/ Luxottica Group Türkiye Koodinatörü

Pazar 06.12.2009
ABONE OL
Türkiye'nin potansiyel nedir? Ray Ban için iyi potansiyeli olan bir pazar... Şuanda yüksek satışların içerisinde ilk 10'un içindeyiz. 130 ülkede operasyon yapıyor. Biraz optik kullanımız az olduğu için daha üstlere gitmiyoruz. Çünkü göz doktoruna gitme potansiyelimiz çok fazla değil. Hem de inansalar gözlüğe fazla para harcamak istemiyorlar. Cep telefonu gibi... Zaten en büyük rakibimiz cep telefonları! Teknolojik şeyler daha ön planda...
Bu cümleyi açar mısınız? Türkiye'de çok genç bir nüfus var ve pazarın önemli bir hedef kitlesini oluşturuyorlar. Güneş gözlüğü de gençler için bir aksesuar konumunda. Ve gençler aksesuara ayırdıkları bütçe ile bazen alternatifler arasında seçim yapmak zorunda kalıyorlar. Genellikle cep telefonu gibi aksesuarlar ve bunları değiştirme bir üst modele geçirme ihtiyacı onlar için güneş gözlüğünden daha ön planda oluyor...
Gözlük pazarı ne durumda? Bir Amerika'dan bir İtalya'dan Almanya'dan hatta Yunanistan'dan bile adet olarak çok gerideyiz. Optik gözlük kullananların bir yedek gözlüğü bile yok. Bu insanların gözlük kullanımı alışkanlıklarıyla ilgili bir durum.