'Fısıltı gazetesinin yerini facebook ve msn aldı'

Peppers&Rogers'ın ortağı Don Peppers, pazarlamada facebook ve msn gibi ağların öne çıktığını söyledi

Cuma 11.12.2009
ABONE OL
MANAGEMENT Center Türkiye tarafından gerçekleştirilen Pazarlama Zirvesi'nde konuşan Peppers & Rogers'ın Kurucu ortağı Don Peppers, 'Ölüm Sebebi: Kulaktan Kulağa Pazarlama' konulu konuşmasında katılımcılara, kurumsal web sitelerini müşterilerine açmalarını önerdi. Bu web sitelerinde müşterilerin talep ve şikayetlerini alabileceklerini ve böylelikle müşterilerini tanıma imkanına sahip olabileceklerini ifade eden Peppers, 'kulaktan kulağa' veya 'fısıltı gazetesi' denilen pazarlama sisteminin günümüzde facebook ve msn gibi sosyal ağlarda işlediğini söyledi. Peppers, interneti müşterilere açmanın olası bir negatif durumu farketmelerini ve müdahale etmelerini sağlayacağını dile getirdi. Zirvede yer alan konuşmacılardan Vodafone İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray ise "Yapılan araştırmalar, 2010 yılı itibarıyla dünyada 1 milyarın üzerinde 3G abonesi olacağını ve internet trafiğinin büyük oranda mobil cihazlar üzerinden sağlanacağını öngörüyor" dedi. Görüntülü telefon ve telekonferans sistemlerinin devreye girmesiyle birlikte seyahat harcamalarının azaldığını ve bu yönde ciddi bir tasarruf sağlandığını dile getiren Timuray, 3G'nin, 2020 'ye kadar AB ülkelerinde yıllık bazda 43 milyar avroluk bir enerji tasarrufu sağlayacağını söyledi.