Avon, 2010'da zenginin evine girmeye oynayacak

Orta gelir grubunu hedef alan doğrudan satış modeliyle 10.7 milyar dolarlık ciroya ulaşan Avon'un, Türkiye Genel Müdürü Ron Griffiths, "Yaşlanma karşıtı ürünlerimizle üst gelir grubuna giriyoruz" dedi

Cumartesi 12.12.2009
ABONE OL
Ron Griffiths yönetimin büyük bir bölümünü kadınların oluşturduğu Avon dünyasındaki başarılı erkek yöneticilerden biri. 33 yıldır Avon'da ve 6 yıldır Avon Türkiye'yi yönetiyor. Geçen yıl performans ödülünü Türkiye'nin alması da ona ayrı bir keyif veriyor. "Aynı ekip yine çok yüksek performansla sahnedeydi. Bu yıl da bu ödüle adayız. En azından bu ödülü alabilecek ilk üç ülkeden birisiyiz. Diğerleri Filipinler ve Brezilya" diyor. Türkiye Batı Avrupa bölgesine dahil ve Türkiye bu bölgenin en yüksek performans gösteren bölgesi. Griffiths, üç çeyrekteki başarısıyla Türkiye'nin gözde ülke olmaya devam ettiğini söylüyor.

ARAŞTIRMA YAPILIYOR

Avon dünya ekibi şu sıralar beş yıldır üzerinde çalıştıkları anti-aging ürünlerini piyasaya sunmanın heyecanı içinde. 2010 marka için yaşlanma karşıtı cilt bakım ürünü satışının ön plana çıkarılacağı bir yıl olacak. Griffiths, özellikle üst gelir grubunun ilgi gösterdiği ve gelişmeleri takip ettiği pazardan çok ümitli. Öyle ki Griffiths, "6 haftalık bir çalışma yapıyoruz üst gelir grubuna yönelik. Avon markasını nasıl algıladıkları ve ürünlerle ilgili düşüncelere yönelik" diyor.

ÇALIŞANLARIN TAMAMI KADIN
Yani işin özeti Avon orta gelir grubunun markası ama şu sıralar gözü yükseklerde. "Avon yıllarca akıllı fiyatlara çok kaliteli ürünler üretti. Bu yüzden herkes tarafından bilinen bir markayız. Bundan iki yıl önce mücevher, aksesuvar, saat ürünlerimizi de piyasaya sunduk bundan ve bu kategorilerde de büyük satış rakamlarına ulaştık. Bu özellikle üst gelir grubunda çok ciddi bir fırsatın bizi beklediğinin kanıtı. Üst gelir grubu için ucuzluk bir handikap gibi görünebilir ama biz markamıza güveniyoruz" diyor Griffiths. Avon'un bağımsız satış temsilcilerinin yüzde 99'u kadın. Büyükşehirlerle Anadolu'da yapılan satışlar karşılaştırıldığında ise Griffiths, "Anadolu batının yarısı kadar satış yapıyor ama bunda hem kişi başına düşen gelirin hem de günlük kullanımın büyük etkisi var" diyor.