Godiva'nın yönetim başarısı Harvard'da

Pazar 13.12.2009
Son Güncelleme: Pazar 13.12.2009
ABONE OL
Yıldız Holding'in 2007 yılı sonunda, dünyanın lider premium çikolata üreticisi Godiva'nın satın alınması sırasında ve sonrasında yürüttüğü strateji, Amerika'nın önde gelen iş dünyası yayınlarından Harvard Business Review'un da ilgisini çekti. Aralık 2009 sayısında yayınlanan makale, gelişmekte olan ülkelerdeki şirketlerin batılı şirketleri satın alması sonrasında izledikleri farklı bir yönetim anlayışından ve bu anlayışın avantajlarından bahsediyor. Makalede bu yeni yönetim anlayışı satın alınan şirketlerin kültürlerini değiştirmeden, şirket yönetimine tam otonomi vererek ve onları bağımsız bir şirket olarak konumlamak olarak açıklanıyor. Makalede, Murat Ülker'in Godiva'ya olan ilgisi "Benim için Godiva, çikolata pazarının Kaşıkçı Elması'dır" sözleriyle aktarılıyor.