Krizdeki Amerikan şirketleri lobiye 2.5 milyar $ harcadı

ABD'li şirketler, beklentilerini karşılayacak yasa ve düzenlemeler için Temsilciler Meclisi ve Senato'nun kapısını aşındırdı. 10 ayda lobiciliğe harcanan para 2.5 milyar doları aştı

Pazar 13.12.2009
Son Güncelleme: Pazar 13.12.2009
ABONE OL
Ekonomik krizle birlikte birbiri ardına yapılan reform çalışmaları ve yeni düzenlemeler ABD'li şirketlere pahalıya mâl oldu. Obama hükümetinin başta sağlık ve finans sektörü olmak üzere gıda, enerji, teknoloji ve ulaşım alanlarındaki yasa çalışmalarıyla ilgili lobi faaliyeterine ağırlık veren ABD'li şirketlerin bu yılın başından bu yana harcadıkları toplam para 2.5 milyar doları aştı. 2009 yılı boyunca lobi faaliyetlerine en fazla para harcayan sektörlerin başında 200 milyon dolar ile ilaç ve sağlık ürünleri gelirken bunu 122 milyon dolar ile sigorta ve 120 milyon dolar ile enerji sektörü takip etti. 2009'da lobi faaliyetlerine en fazla para harcayan kurumların başında ise 65 milyon dolar ile ABD Ticaret Odası geliyor. İkinci sırayı 20.7 milyon dolar ile enerji şirketi Exxon Mobil alırken üçüncü sırada 20.1 milyon dolar ile Amerika İlaç Araştırmaları ve Üreticileri Kurumu yer alıyor. Listede General Electric (GE) 19.6 milyon dolar ile dördüncü sırada bulunuyor. ABD Senatosu Kamu Kayıtları verilerine göre şirketler, 2009 lobi faaliyetlerini en çok devletin bütçe ve ödenek konusundaki çalışmaları için yoğunlaştırmış.