"Türkiye'de hanelerin yüzde 90'ında en az bir ürünümüz var"

P&G Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat, Türkiye'de hanelerin yüzde 90'ına en az bir ürünle girdiklerini, 2010'da 2 milyon daha fazla tüketiciye ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti

Perşembe 17.12.2009
ABONE OL
Kriz döneminde saç boyası satışlarını yüzde 20-30, çocuk bezi satışlarını yüzde 7-8, tıraş bıçağı satışlarını yüzde 5 artıran Procter and Gamble (P&G) Türkiye 2010'da 2 milyon daha fazla tüketiciye ulaşmayı hedefliyor. Önceki akşam düzenlenen toplantıda şirketin 2010 yılı hedefleri anlatan P&G Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat, sunacakları yeni ürünlerle kişi başına 11 dolar olan yıllık harcama tutarını artırmayı hedefledikleri kaydetti. "Türkiye'deki hanelerin yüzde 90'ında en az bir P&G ürünü var" diyen Karpat şunları kaydetti: "Hanelerde en az bir bireye hitap ederek ürünlerimizin her evde bulunmasını istiyoruz. Ulaşmayı hedeflediğimiz yeni hanelere ek olarak, ülkemizde her yıl 200 bin yeni hane kuruluyor. Yeni ürünler ile mevcut pazar payımızı arttırarak, 2010'da 2 milyon daha fazla tüketiciye ulaşmak için çalışıyoruz."

ÜRETİM MERKEZİ
P&G Türkiye'nin global üretim merkezlerinden biri haline geldiğine dikkat çeken Karpat, "Üretimin yüzde 35'ten fazlasını 25 ülkeye ihraç ediyoruz. 2009'da 200 milyon dolarlık ihracat yaptık" dedi. Karpat, Türkiye'ye 550 milyon dolar yatırım yapann P&G'nin 2010'da yeni teknolojiler için yaklaşık 20 milyon dolarlık fiziki yatırım yapmayı planladığını aktardı.

BEBEK BAŞINA YILDA 400 BEZ DÜŞÜYOR
* Türkiye'de şampuan tüketimi kişi başına yılda 790 ml.
* Saç kremi kullanımı kişi başına 75 ml ile Rusya'ya benzerlik gösteriyor.
* Türkiye'de kadın başına yaklaşık yılda yarım paket saç boyası düşüyor.
* Deterjan tüketimi Türkiye'de kişi başına 7 kg.
* Bebek başına yılda 400 bez, yani günde 1 bezden biraz fazla tüketiliyor.
* Kadın başına yılda 45 hijyenik ped düşüyor. Bu oran, Rusya'nın yarısı, Polonya'nın ise yaklaşık dörtte birine tekabül etmekte.
* Diş macunu tüketimi kişi başı 70 ml. * Yılda 4 kişiye 1 diş fırçası satılıyor.
* Türk toplumunun dişini fırçalama sıklığı haftada 1.4 kez.
* Erkek başına düşen yıllık tıraş bıçağı sayısı 17.
* Türk erkeklerinin sakal tıraşı olma sıklığı haftada 2.2 kez.

***

P&G'nin 2010 yılı hedeflerinin paylaşıldığı basın toplantısına (soldan sağa) Kurumsal İletişim ve İtibar Yönetimi Müdürü Melike Özener, Dış İlişkiler Direktörü Hayrünnisa Aligil, Finans Direktör Yardımcısı Mehmet Tahtacı, Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat, Tüketici ve Pazar Araştırmaları Müdürü Özlem Badak ve Pazarlama Direktörü Uluç Ayık katıldı.