En değerli marka ilham veren 'İstanbul'

Bu yıl 10'uncusu gerçekleştirilen Marka Konferansı'nda her yıl bir markaya verilen ödül, başka markalara ilham kaynağı olması nedeniyle İstanbul'un oldu. İki marka gurusu da kaliteli ve iyi tasarımın önemine vurgu yaptı

Cuma 18.12.2009
Son Güncelleme: Cuma 18.12.2009
ABONE OL
Marka Konferansı İstanbul'da katılımcıların yoğun ilgisiyle dün başladı. Bu yıl 10'uncusu yapılan konferansta, her yıl tek bir markaya verilen ''Marka Ödülü'', başka markalara ilham vermesi, uzun zamandır kitleleri etkilemesi dolayısıyla İstanbul'a verildi. Konferansın onur konuğu olan kırmızı tabanlı ayakkabıların yaratıcısı Christian Louboutin konferansta yaptığı sunumda "kadınları daha iyi dinleyin" tavsiyesinde bulundu. İki arkadaşıyla kurduğu şirkette hiçbir zaman milyon dolarlık şirket yaratma kaygısı gütmediğini vurgulayan Louboutin, "Tek amacım güzel ayakkabılar yapmak. Giyen kadınları her zaman dinledim ve bu çok işe yaradı" dedi. İki yıl önce şirkete ilk kez profesyonel bir yönetici aldıklarının altını çizen Louboutin şöyle konuştu:

NİYE KOŞUYORLAR Kİ!
"Bütün işlerle ben ilgileniyordum ve tasarıma ayırdığım vakit kısalıyordu. O yüzden şirketin kontrolünü iki yıl önce CEO'ya verdim. Biliyorum ki sonuna kadar tasarım şirketi sürükleyecek." 4 abla ve bir anne ile büyüyen ve 'feminen bir bakış açısına sahip olduğum için erkek ayakkabısı tasarlamam' diyen Louboutin, kadınlarla ilgili anlayamadığı tek şeyin topuklu ayakkabıyla koşmak istemeleri olduğunu belirtti. Louboutin "Kadınlar koşmak yerine yürümeyi tercih ederlerse erkeklerin daha çok dikkatini çekmeyi başarırlar" diye konuştu. Markalara özel ayakkabı tasarlamadığını anlatan Louboutin, "Ürünlerimin kalitesiz olduğunu görmek beni çıldırtır. Krizde bile kalite ve tasarımdan ödün vermeyen markalar ayakta kaldı" dedi.

MUTLULUK IRKLARA GÖRE DEĞİŞMEZ
Rolling Stone, HBO gibi isimlere CD kapağı, poster tasarlayan ve tasarımlarıyla Grammy Ödülünü alan Stefan Sagmeister, inanmadığı hiçbir şeyi tasarlamadığını söyledi. Alkol almadığı için içki şişesi gibi objeler tasarlamadığını anlatan Sagmeister, "Bu şekilde yalan söylemek zorunda kalmıyorum" dedi. Ucuz ve iyi tasarım yapmayı, kaliteli ve iyi tasarıma tercih ettiğini kaydeden Sagmeister, "Mutluluk genetiktir, kişiye ve ırklara göre değişmez. Ayrıca evliler bekarlardan daha mutlu."

14 İLDE DAHA OLACAĞIZ
Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane insana ve altyapıya yatırım yaptıklarını ve sadece sıradan bir yazılım CD'si için 1 milyon dolar ödediklerini söyledi. "Çalışanlar patron çıldırmış olmalı bir CD'ye 1 milyon dolar verilir mi diye aralarında konuşmaya başladılar. Halbuki amaç bilgiye yatırım" diyen Nane, 2010'da bu CD ile yeni projeleri hayata geçireceklerini söyledi. Nane, 65 ilde 240'ın üzerinde mağazalarının olduğunu, bulunmadıkları 14 ilde 2010 yılında mağaza açmayı planladıklarını söyledi.