Ünlü yüzlere ilgi yüzünden temel kural kaliteyi unuttuk!

Yeni pazarlama stratejisiyle yedi saç uzmanı ile 7 farklı ürün yaratan Elidor'ın Dünya Başkanı Aragon, "Birçok marka gibi bir dönem temel olan kuralı yani kaliteyi unuttuk. Strateji değişikliğinin altında bu yatıyor" dedi

Pazar 20.12.2009
ABONE OL
Dünyanın farklı yerlerinden aktrist ve gösteri sanatçılarıyla çalışan 7 saç tasarımcısıyla çalışma yapıp farklı saç tiplerine göre 7 farklı ürünü piyasaya süren Elidor'un Dünya Başkanı Dean Aragon, ünlü kişilerle çalışma yapmak yerine pazarlamada strateji değişikliğine gittiklerini söyledi. Bir dönem ünlü yüzlere olan ilgi yüzünden kalite olgusuna vurgu yapmayı ihmal ettiklerini dile getiren Aragon, "Birçok marka gibi biz de temel kuralı unuttuk. Ünlü yüzlerle yaptığımız tanıtım çalışmalarında kalite olgusuna vurgu yapmayı unuttuk. Strateji değişikliğimizin altında bu yatıyor" dedi. Özellikle kriz sonrası insanların cebinden çıkan paranın çok daha değerli olduğunun altını çizen Aragon, bu noktada birçok uzmanın deneyimin tek bir şişeyle tüketiciye sunarak pazarda etkinliği devam ettirmek için çaba harcadıklarını söyledi. Fakir olsun zengin olsun kimsenin kalitesiz mala para harcamadığını dile getiren Aragon, "Günümüzün kavramı tatmin. Herkes aldığı hizmetten sonuna kadar tatmin olmak istiyor. Biz de tüketiciyi tatmin etmek için uğraşıyoruz" dedi.

AVRUPALININ SAÇI İNCE

Kıtaların saç tipleriyle ilgili de bilgi veren Aragon, Asyalıların kalın ve güçlü, Avrupalıların ince, Afrikalıların ise bilinenin aksine çok zayıf kırık saçları olduğunu söyledi. Unilever Ev Temizlik ve Kişisel Bakımdan Sorumlu Başkan Yardımcısı Zeynep Yalım Uzun ise Türkiye'de en çok güçlü, parlak ve yıpranmış saçları onarıcı ürünlerin satışının yüksek olduğunu dile getirdi.

ŞAMPUAN TÜKETİMİMİZ SUUDİ'YE YAKIN
Türkiye'de yıllık kişi başına düşen şampuan tüketimi 790 ml. İngiltere ve ABD gibi gelişmiş ülkelerdeki tüketim miktarı ise bunun 2-3 katı seviyesinde. Türkiye bu tüketim miktarı ile ancak Polonya, Rusya ve Suudi Arabistan'daki kişi başına düşen tüketim miktarlarına yaklaşabiliyor.

HâLâ SABUNLA SAÇLARINI YIKAYAN VAR
Unilever Başkan Yardımcısı Zeynep Yalım Uzun, Türk halkının yüzde 13'ünün hâlâ sabunla saçlarını yıkadığını bildirdi. Uzun, şampuanın penetrasyonu yüksek olmasına rağmen kullanım sıklığının düşük olduğunu ifade etti.