'Tüketici kral oldu ama çıplak değil'

Index Grup Başkanı Erol Bilecik, tüketici segmentinin bu yıl ilk kez pazarın en büyük bölümünü oluşturduğunu söyledi

Pazartesi 28.12.2009
ABONE OL
Bilişim teknolojisi pazarının en büyük bölümünü genelde kurum veya devlet alımları oluşturuyordu. Bu yıl ilk kez oranlar büyük ölçüde değişerek tüketici pazarı tüm sektörün en büyük dilimini oluşturdu. Türkiye'nin en büyük bilişim ürünleri dağıtıcısı Index Grup İcra Kurulu Başkanı Erol Bilecik, "Tüketici pazarının büyüyeceğini tahmin ederek yeni yapılanmaya gitmiştik. Şimdi bu öngörümüzün tuttuğunu görüyorum. Daha önce en büyük dilimi ya devlet ya da kurumsal müşteriler oluşturuyordu. Şimdi tüketici birincilik kürsüsüne çıktı" dedi. İçinde bulunulan dönemde tüketicinin kral olduğunu düşünen Bilecik, "Tüketici kral ama artık çıplak değil" diye konuştu. Perakendicilerin de pazara girmesiyle rekabetin tüketiciye yaradığıın kaydeden Bilecik "Hem fiyatlar düştü hem de servis ve müşteri memnuniyeti konusunda önemli aşama kaydedildi. Bu yüzden tüketici çıplak değil" dedi.

LCD VE NETBOOK PATLADI

Sektörün ciro olarak değil adet bazında daha fazla büyüdüğüne işaret eden Bilecik, "Herkes gibi biz de aynı ciroyu yakalamak için daha fazla ürün satmak zorunda kaldık. 2009'un son çeyreğinden memnunuz. Geçen yıl sektör ilk kez son çeyrekte küçülme yaşadı. Bu sonucu daha düşük kar marjı, daha verimli çalışmayla elde ettik. En çok ilgi gören ürünlerin başında mini dizüstü bilgisayarlar, LCD TV'ler, depolama ürünleri büyük ilgi gördü" diye konuştu.

Küçük ev aletleri ile ilgili şirket kurduk
EROL Bilecik Türkiye'de ve dünyada herkes küçülmeden söz ederken Index Grup olarak yüzde 20 nin üstünde büyüme kaydettiklerini ifade ederek sözlerine şöyle devam etti: "Türkiye'de 2009 yılında diğer ülkelere göre çok şanslı olduğumuzu düşünüyorum. Küçük ev aletleri konusunda kurduğumuz şirket bu alanda Türkiye'de büyüme trendinin devam edeceğini ön görüyoruz. Telekom sektörü de büyümede önemli bir lokomotif olacak."

Yabancı ortak kriz deneyimimizden yararlandı

KAR yüzdesinin çok düşük olduğu sektörde finans konusunda mühendislik yapmak zorunda kaldıklarını söyleyen Bilecik, küresel krizle ilgili deneyimlerini şöyle aktardı: "Yabancı ortağımızın bizim kriz deneyimimizden büyük ölçüde faydalandı. Tedarikçi, müşteri ve dağıtım kanalı ilişkileri konusunda Doğu Avrupa'daki krizin yönetilmesinde önemli ölçüde bilgi paylaştık. Ortaklarımızın Türkiye'ye ilişkin güveni arttı. Biz de ortaklarımız sayesinde daha az stok tutarak iş yapmaya başladık. Bu bizim de performansımızı artırdı."