DERİ giyim markası Derimod eylül ayında başladığı ve 31 Aralık'ta sonra eren ceket değişim kampanyasıyla topladığı 30 bin ceketin 20 bin adedini yeniledikten sonra Türk Kızılay'ına bağışlama kararı aldı. Türk Kızılayı Genel Başkanı Tekin Küçükali, "Derimod bize ezber bozdurdu. Kullanılmış ürünleri bağış olarak kabul etmiyorduk ancak ceketleri görünce ikinci el gibi görünmediğini gördük" dedi. Küçükali, ceketleri üniversitelerde maddi olanaksızlıkları olan öğrencilere dağıtacaklarını dile getirdi.
MERCEDES GİBİ FİRMAYIZ
Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim is kampanya ile birlikte ticari olarak yüzde 20 artış beklediklerini ancak gelen talebin satışları yüzde 50 oranında artırdığını söyledi. "Biz Mercedes gibi mal üretiyoruz, malımız eskimiyor" diyen Zaim, işin hiçbir zaman acitasyon tarafına girmediklerini kampanya sonunda bağış yapacakları kurumu belirlediklerini söyledi. 2009 yılında dünyada zor bir yıl yaşandığını, perakende dünyasının ise küresel ekonomik krizin etkilerini en yakından hisseden sektörlerden biri olduğunu hatırlatan Zaim, "artık değişen ekonominin yeni kurallarına uygun yeni söylemler geliştirmek ve yepyeni projeler ile müşterilere 'artı değer yaratma' dönemi başladı" dedi. Ümit Zaim, grubun cirosunun 2009 yılında 100 milyon lira olduğunu kaydetti.