Axel Springer'e hisse devrinde hile iddiası

SABAH 09.00'dan 17.00'ye kadar süren duruşmada Doğan Yayın Holding iştiraklerinden Doğan TV'nin hisselerinin Alman Axel Springer'e satışının 2006'da yapılmasına rağmen 2007'de yapılmış gibi gösterilerek, devletin 30 milyon TL vergi kaybına uğratıldığı tespiti öne çıktı. Gelirler Kontrolörü, Axel Springer'e Doğan TV'nin yüzde 25'inin satışının 26 Aralık 2006'da yapıldığını, bunun yönetim kurulu kararı olarak işlendiğini, muhasebe kayıtlarına da bu kaydın yapıldığını, ancak satış işleminin 2 Ocak 2007'de yapılmış gibi gösterildiğini anlattı. Doğan Grubu'nun avukatı Eren Turgut Yücel ise, gerçekte işlemin 2 Ocak 2007'de tamamlandığını, ilk muhasebe kaydının yanlış olduğunu, sonradan bu yanlışlığın düzeltildiğini savundu. Avukat Yücel, 30 milyon TL'nin daha sonra ödendiğini, satış işleminin 2006 içinde yapılmış olması halinde de yine 30 milyon TL ödemek durumunda olacaklarını ifade etti.
BİZE ULAŞIN