Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Türkiye Bölüm Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, reklam yatırımlarının bu yıl tekrar yükselişe geçeceğini ve yılsonunda çift haneli büyüme yüzdelerini yakalayacağını öngördü. Reklam yatırımlarının söylenti de olsa, kriz kelimesi telaffuz edildiği an yavaşladığını kaydeden Yalçındağ "Refleks tepkiler gösterilmeseydi, reklam bütçelerinde ani inişler yaşanmasaydı 2.8 milyar TL dolayında olduğunu tahmin ettiğimiz 2009 yılı toplam mecra reklam yatırımlarının daha da olumlu seyredebilirdi" değerlendirmesinde bulundu. 2009 yılında, en fazla reklam yatırımında bulunan ilk üç sektörün gıda, iletişim ve finans olduğuna dikkat çeken Yalçındağ "Hemen hemen tüm sektörlerin reklam yatırımını düşürdüğü 2009 yılının aksine, 2010 yılında, belirgin bir artış trendi yaşanacaktır" dedi. Reklamcılar Derneği'nin basın toplantısında konuşan Reklamcılar Derneği Başkanı Yiğit Şardan, 2008 yılında yüzde 2,2 oranında daralan sektörün 2009 yılını yüzde 16'lık bir daralma ile kapatacağını öngördüklerini söyledi. Bu yıl 25. yaşını kutlayan Reklamcılar Derneğinin sektörel belleği diri tutmak amacıyla ''iletişimde mükemmellik'' temasıyla bir ödül organizasyonu gerçekleştireceğini bildirdi. Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Ayşegül Molu da sektörde yılın ilk 8 ayında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 23 daralma yaşandığını belirtti.