İmalat sanayi satın alma yöneticileri endeksleri (PMI) Türkiye'den Çin'e kadar birçok bölgede canlanmaya işaret etti. Türkiye imalat sanayi satın alma yöneticisi endeksi (PMI) Mart ayında yeni sipariş ve imalattaki artışın etkisiyle 54.9'a yükselerek Haziran 2006'dan sonra en yüksek değerini aldı. Endeks, Şubat'ta 50.9 değerini almıştı. Ekonomik araştırma ve veri kuruluşu Markit'in HSBC için hazırladığı endekse göre, imalatçıların aldığı yeni işlerdeki artış, üretim ile istihdamdaki artışı destekledi. Mevsimsel etkilerden arındırılmış olan endeksin 50'nin üzerinde bir değer alması faaliyetlerde artış, 50 altında bir değer alması ise faaliyetlerde daralma anlamına geliyor. Yeni siparişlerdeki artışta, güçlenen ihracat siparişlerinin de payı oldu. Euro bölgesi imalat PMI endeksi Mart'ta nihai 56.6 değerini alarak beklentilerin üzerinde ve son 40 ayın en yüksek seviyesinde açıklandı. Euro bölgesi imalat sanayi satın alma yöneticisi endeksi (PMI) 54.2 olarak açıklanan Şubat ayı verisinin de üzerinde gerçekleşti. Çin Satın alma Yöneticileri Endeksi ise mart ayında 57.0 puana yükseldi. Endeks, şubat ayında 55.8 puan seviyesindeydi.