Ezel ihracat ürünü oluyor

Ortadoğu'da popüler olan Ezel gibi diziler artık ihraç ürünü. TV dizileri ihracatçı birliği çatısı altında toplanırken, yapımcıları fuarlara gönderilecek, yıldızları ticaret heyetlerine girecek

Son dönemde özellikle Ortadoğu ve Kuzey Afrika'da popüler hale gelen hatta evlerde kumanda kavgalarına yol açan Türk dizileri artık birer ihraç ürünü oluyor. Yani Ezel dizisinde oynayan Kenan İmirzalıoğlu sadece rating rekoru kırmayacak aynı zamanda ekonomiye can verecek bir ürün olacak. İmzalar atıldı ve önümüzdeki hafta Resmi Gazete'de yayınlanacak.

İHRACATA KATILACAK
Yöntem oldukça basit. Diziler İstanbul Elektrik-Elektronik, Makine ve Bilişim İhracatçıları Birliği çatısında toplanarak otomobil veya beyaz eşya gibi pazarlanacak. Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, "Türk yapımcıların ürettiği diziler ihracat tablosuna girecek. Yine yapımcıları yurtdışındaki fuarlarda destekleyeceğiz. Bizimkiler daha önce dizi veya film alımı için gittikleri fuarlara artık dizi satmak için gidecek. Cannes'da MIPTV fuarı var. Las Vegas'da NATPE var. Hong Kong'da Filmart var. Bunlara katılanlara 15 bin dolar geçmeyecek şekilde yüzde 50-70 oranında destek vereceğiz" dedi.

OYUNCU TANITIM ELÇİSİ
Çağlayan,ticaret heyetlerine yapım şirketlerinin temsilcilerinin de dahil olacağını söyledi. Dizilerin başrol oyuncularının da yine bu heyetlerde olacağını ve gidilen yerlerde tanıtım yapacağını anlatan Çağlayan, "Çünkü gördük ki daha önce giden oyuncular kimsenin toplayamayacağı kalabalıkları topladı" diye konuştu. Zafer Çağlayan, ABD'de çekilen filmlerin ne giyileceği, ne yiyileceğini belirlediğine ve moda olduğuna işaret ederek, "Biz de aynısını yapmak istiyoruz. Sektörel bir tanıtım komitesi kurduk. Ürünün senaryo içinde nasıl yer alacağı izine tabi tutulacak. Dış Ticaret Müsteşarlığı, Türkiye İhracatçılar Meclisi, İstanbul Ticaret Odası, dizi ve film yapımcıları, senaristler ve dağıtıcılar bu komitenin içinde olacak" dedi. Reklam ve sponsorlukların geçtiğimiz dönemde oldukça abartılığını söyleyen Bakan Zafer Çağlayan, programın başında ve sonunda sponsorluklara yer verileceğini belirtti. Detaylar konusunda RTÜK'ün bağlı olduğu Başbakan yardımcısı Bülent Arınç ile görüştüklerini kaydeden Zafer Çağlayan, detayların yönetmeliklerle belirleneceğini sözlerine ekledi.

Türkiye'deki yapımcı sayısı 448
1.679 sinema salonu var
1 milyar dolarlık bir endüstri
225 bin TL birim başına maliyet
3.400 bölüm dizi yayınlanıyor

BİZE ULAŞIN