TRT'nin Kürtçe yayın yapan kanal kurması, polis imdat hatlarından Kürtçe hizmet verilmesinin ardından Avea Genel Müdürü Erkan Akdemir, talep olması durumunda müşteri hizmetlerini Kürtçe de verebileceklerini açıkladı. Bir grup gazeteciyle bir araya gelen Akdemir, başta kontörden kuruştan geçişte tarifelerin yükseldiği yönündeki iddialar olmak üzere, sektördeki gelişmelere ilişkin soruları cevapladı. 1 Nisan'dan itibaren kontör yerine kuruş tarifesine geçişte zam yapıldığı iddialarının hatırlatılması üzerine Akdemir, 1 Nisan'da üç kritik uygulamanın yaşama geçirildiğine dikkat çekerek, "Ara bağlantı ücretleri düştü. Cep telefonunda, tavan ücret 64 kuruştan, 40 kuruşa indi. Kontörden dakikaya geçildi. Bütün yapı yeniden oluşuyor. Bu nedenle ilk aşamada sanki konuşma ücretleri artmış gibi algılandı ya da böyle algılanabilir. Ancak, bunun zamanla tüketicinin lehine olduğu görülecek" dedi.
"TALEP GELİRSE BAKARIZ"
TRT'nin Kürtçe kanal açması, Alo 155 polis imdat hattından Kürtçe hizmet verilmesi ve son olarak da siyasi partilerin Kürtçe propagandanın önünün açıldığını hatırlatan gazeteciler, Akdemir'e "Müşteri hizmetlerini Kürtçe vermeyi düşünüyor musunuz?" sorusunu yönelttiler. Akdemir, "Böyle bir talep yok. Şu ana kadar bu yönde bir talep de gelmedi. Gelirse bakarız, bu servisi de verebiliriz. Zaten İngilizce hizmet veriyoruz" dedi.