Türk Telekom'un birinci çeyrekte karı %88 arttı

Türk Telekom'un birinci çeyrekte net karı, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 88 artarak, 546 milyon lira olarak gerçekleşti.

Türk Telekom'un 2010 birinci çeyrek sonuçlarına ilişkin yapılan açıklamaya göre, şirketin 2010 yılı birinci çeyrek konsolide satış geliri, 2009 yılının aynı dönemine göre yüzde 3 artarak 2 milyar 584 milyon liraya ulaştı.

Mobil gelirler ilk çeyrekte yüzde 22 artarak, 647 milyon liraya ulaşırken, ADSL gelirleri net 200 bin abone sayısı artışıyla 2009 yılının aynı dönemine göre yüzde 21 artış göstererek 601 milyon lira oldu.
Türk Telekom'un 2010 yılı ilk çeyreğinde faaliyet karı, 2009 yılının aynı dönemine kıyasla artarak 689 milyon lira olarak gerçekleşti.

Bu yılın birinci çeyreğinde net kar, önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 88 artarak 546 milyon lira oldu.

Açıklamada, kar dağıtımına ilişkin Yönetim Kurulu teklifinin, şirketin 6 Nisan 2010 tarihinde gerçekleşen Olağan Genel Kurul Toplantısı'nda kabul edilerek onaylandığı anımsatılarak, kar dağıtımının 24 Mayıs 2010 tarihinde başlayacağı, hisse başına düşen brüt temettünün 0,45 kuruş, hisse başına düşen net temettünün ise 0,39 kuruş olduğu kaydedildi.

Şirketin sunduğu hizmetlerin kalitesini artırmaya yönelik yatırım yapmaya devam ettiği ifade edilen açıklamada, bu amaçla 2010 yılı ilk çeyreğinde yaklaşık 205 milyon lira yatırım yapıldığı belirtildi.

-''ALTYAPI VE TEKNOLOJİ YATIRIMLARIMIZA DEVAM EDECEĞİZ''-

Türk Telekom Genel Müdürü Paul Doany de 2010 ilk çeyrek sonuçlarına ilişkin değerlendirmesinde, mobil segmentte devam eden rekabet baskısına rağmen gelirlerinin artmaya devam ettiğini, konsolide FAVÖK marjlarının 2010 hedefine paralel seyrettiğini belirtti.

2010 yılı birinci çeyreğinde de bir önceki çeyrekte görülen ADSL abone artışı trendinin devam ettiğini dile getiren Doany, şunları kaydetti:

''Yakın zamanda pazara sunduğumuz Web TV hizmeti Tivibu ile daha da zenginleşen kaliteli internet hizmetlerimizden, 1. çeyrekte eklenen net 200 bin ADSL müşterisi daha faydalanmaya başladı. Tivibu 24 Şubat 2010 tarihinde pazara sunuldu ve ilk iki ayda 150 bin müşteriye ulaştı. Tivibu 2010 yılında daha da zengin içeriğe kavuşacak ve bu yıl ve önümüzdeki yıl başka yenilikçi ürün ve hizmetleri de müşterilerimizle buluşturacağız.

2010 yılının birinci çeyreğinde ortalama kullanım dakikalarının artması ve sabit ses erişim hatlarında daha az müşteri kaybının yaşanması müşterilerimizin hem yeni paketlerimizi hem de kampanyalarımızı beğeniyle kullandığını gösteriyor.

2009 yıl sonuna kıyasla mobil FAVÖK marjında halihazırda bir iyileşme görülmeye başlandı. Geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 22'lik güçlü bir büyüme gösteren mobil gelirleri, 2009 4. çeyreğine kıyasla aynı kaldı. Bu durum, mobil sektörde rekabetçi ortamın devam etmesinden kaynaklanıyor. Sadece büyümeyi desteklemekle kalmayıp aynı zamanda hizmetlerimizin kalitesini de iyileştirecek altyapı ve teknoloji yatırımlarımıza devam edeceğiz.''

BİZE ULAŞIN