Famecity ve markalarla eğlence ve alışveriş kültürünü değiştirdi

FAMECITY ile eğlence kültürünü, 4 katlı department store'u Printemps ile alışveriş kültürünü değiştirdi. Kapalıçarşı ve Mısır Çarşısı'ndan sonra Türkiye'nin ilk alışveriş merkezi olarak organize perakende sektörüne yön veren Galleria, pek çoğuna göre 'çocukluğun unutulmazı' arasında. O günlerde 100 metrekare mağazası olana hayretle bakılırken markalar bugün 2 bin metrekarelerin üzerine dahi çıkabiliyor.

UZUN ARAÇ KUYRUKLARI
Perakendede mağaza dekorasyonu, eğitimli eleman, kayıtlı ekonominin öncülüğünü de yaptı Galleria, tabi bir de farklı bir sosyal yaşam kültürünün. Markalar müşteriye nasıl hitap edileceğini, satışın nasıl yapılması gerektiğini ilk burada öğrenmeye başladı. Galleria'ya gelen araçların Kenedy Caddesi üzerinde oluşturdukları uzun kuyrukları da birçoğunuın hafızasında. İlk olmanın bütün zorluklarını yaşadı aslında. 1988 yılından beri ayakta. Toplam 77 bin metrekare üzerine kurulu dev tesis bir zamanlar adım atmanın bile imkansız olduğu günlerini arıyor ancak pes etmek yok: Şu sıralar ciddi bir yenilemeden geçiyor. Marka karması da, dış görünümü de değişiyor; 'Galleria' bitti diyenlere inadına meydan okumaya çalışıyor. Kimileri içinse Galleria Türk insanını buz pistiyle tanıştıran AVM olarak biliniyor. Dati Holding'in 49 yıllığına kiraladığı alan içindeki AVM'deki buz pisti için yönetim 'miadı doldu' açıklamasını yapıyor. Zamana ayak uydurmak gerekiyor burası tartışılmaz ama buz pistiyle birlikte koca bir tarih de rafa kalkıyor gibi görünüyor.

BİZE ULAŞIN