Gümrük Birliği ile Türk malı imajı çok gelişti

Türk malı imajının Gümrük Birliği anlaşması ile hızla geliştiğini söyleyen Tuncay Özilhan, kendilerinin de bu sayede Rusya bira pazarında yüzde 10'luk bir pay yakaladıklarını söyledi

Ekonominin en çalkantılı dönemlerinde Türk Sanayici ve İşadamları Derneği (TÜSİ- AD) başkanlığı yapan Tuncay Özilhan, 1980'li yıllardan bu yana Türkiye'nin en önemli kilometre taşlarından biri olarak Gümrük Birliği'ni gösteriyor. 1977'den bu yana sanayinin içinde olan Özilhan bu süreçte Türk malı imajının da oldukça hızlı geliştiğini düşünenlerden. Gümrük Birliğine girişten itibaren sınai ürünlerin ihracatı ve buna bağlı olarak üretiminin büyük ölçüde arttığının altını çizen Özilhan, "Daha önce sanayide büyük ölçüde tekstil sektöründe ihracat yapan ülkemiz daha sonra otomotiv, beyaz ve kahverengi eşya, gıda ve içecek sektörlerinde de ihracat yapar hale gelmiştir" diyor. Özilhan'a göre yurt dışı piyasalarda Türk malı algısında hızlı bir gelişme var. "Ama bunu yeterli bulmuyorum" diyen Özilhan, "Yurt dışı piyasalarda yer alabilmenin ön şartı kalitedir. Bunu fiyat, tanıtım ve satış organizasyonu takip eder. Kalitede istikrar olmadıkça yurt dışında yer almak mümkün değildir. Biz kalitemiz ile Rusya bira pazarında yüzde 10 gibi önemli bir pazar payı aldık" dedi.

İHRACATTA KATMA DEĞER YÜKSELMELİ
Tuncay Özilhan, "1996'da 20 milyar dolar civarında olan ihracatımız 2009'da 100 milyar doları geçti. Ancak ihraç edilen malların bünyesine giren ara malların ithali ve gümrük vergilerinin kalkması, döviz kurundaki düşük seviye nedeniyle ithalatımız da arttı ve dış ticaret açığımız büyüdü" dedi. 60 yıllık mazisi olan bir grup olduklarını belirten Özilhan, en zor dönemlerinin 1984-89 arasında olduğunu da belirtti.

BİZE ULAŞIN