İnşaat sektöründe "müşteri memnuniyeti" önem kazanıyor

Dumankaya İnşaat Başkanı Halit Dumankaya kurumsallaşma ve markalaşmaya önem verilmesi gerektiğini söyledi

Dumankaya İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Halit Dumankaya, son 10 yıllık süreçte, 1999 depremi ve sonrasında baş gösteren 2001 krizinin inşaat sektörünü olumsuz yönde etkilediğine işaret ederek, "Ancak 2003 sonrası ekonominin gelişmesine paralel olarak konuta olan ihtiyacın artmasıyla tekrardan büyüme trendine girmiştir" dedi.

REKABET, KALİTEYİ GETİRİYOR
2000'lerin ortalarından itibaren yaşanan iyileşme ve rekabetin artmasıyla sektörün yap-sat müteahhit mantığından sıyrılarak kurumsallaşma ve markalaşma sürecine girdiğine dikkat çeken Dumankaya, "Tüketici beklentilerinin sürekli geliştiği bir ekonomide inşaat sektörünün daha güvenilir bir konumda olabilmesi için firmaların kurumsallaşmaya önem vererek markalarını geliştirmeleri gerekiyor. Bu gelişim ve iyileşme tüketici gereksinimlerini daha iyi analiz etme ve beklentileri karşılamaya yönelik konut projeleri geliştirmenin yanı sıra satış sonrasında da verilen hizmetlerin kalitesinin artmasını da beraberinde getiriyor. Son yıllarda yaşanan küresel ekonomik kriz ise sektörün bu doğrultuda gelişim göstermesi gerekliliğini açıkça ortaya koyuyor" diye konuştu. Kriz sürecinde "biz konut üretelim nasıl olursa satılır" mantığının işlemediğini vurgulayan Dumankaya, tüketicinin beklentisinin iyi analiz edilerek memnuniyetine odaklanmış konut projelerinin rekabette öne çıktığınının görüldüğünü söyledi.

BİZE ULAŞIN