ÇEVREYE dost ve tasarruf sağlamak adına geçtiğimiz yıl içinde ev bakım ve temizlik firmalarının birlikte başlattıkları konsantre ürünlere geçişin ardından Unilever bu kez de Avrupa ve ABD'de yaygın olarak kullanılan toz deterjandan sıvı deterjana geçişi başlattı. Omo'nun yeni ürünü ultra konsantre sıvı deterjan OMO Total'in Türkiye pazarı için ilk olma özelliği taşıdığını belirten Unilever Ev ve Kişisel Bakım Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Zeynep Yalım Uzun, Amerika ve Avrupa'da sıvı deterjanların daha çok tercih edildiğini, Unilever'in de yeni ürünüyle sektördeki büyük dönüşüme öncülük edeceğini söyledi.
TÜRK KADINI ELDE YIKAMIYOR
Uzun, "Konsantre bütün temizlik ve bakım firmalarının birlikte başlattığı bir uygulamaydı. Biz firma olarak şimdi de tozdan sıvı deterjana geçiyoruz. Bunu derneğe de iletip yine sektör genelinde bir uygulamaya dönüştürmeyi teklif edeceğiz" diye konuştu. Dünya çamaşır bakım pazarının toplam 6.8 milyar euro olduğunu anlatan Uzun, Türkiye'nin yüzde 98 çamaşır makinesi penetrasyonu ile iyi bir tablo çizdiğini söyledi. Unilever Ev ve Kişisel Bakım Ar-Ge Müdürü Ayşegül Yanık Kızıltepe de şunları söyledi: "2009 yılındaki üretimimiz toz deterjan yerine tamamen ultra konsantre sıvı deterjan olsaydı bir yılda 270 bin 580 ton daha az karbondioksit salınımı olurdu. Bu bir arabanın dünyanın çevresinde 43 bin 986 kez tur attığında yaydığı karbondioksit miktarı kadar tasarruf etmek ya da bin 41 hektar ormanı kurtarmak demek."