Cherry voleyi Messi ile vuracak

Pekin Otomotiv Fuarı'nda Çin'in yerli markaları ön plana çıkarken Cherry'nin Avrupa elçisi futbolcu Lionel Messi oldu

Çin'in başkenti Pekin, Şanhay ile dönüşümlü olarak gerçekleştirilen uluslararası otomotiv fuarının bu yılki ev sahibi şehri. 15-20 yıl öncesine kadar özel otomobilin yok denecek kadar az olduğu Çin'de geçen yıl 13.6 milyon araç satıldı. Otomotiv satışlarının geçen yıl yüzde 45 büyümesi uluslararası otomotiv markalarını Çin pazarına yönelltti.

BİN OTO SERGİLENİYOR

200 bin metrekare alan üzerine kurulu olan Pekin Uluslararası Otomobil Fuarı'nda farklı ortaklıklarla 2 bin 100 firmanın 2010- 2011'de piyasaya çıkacak modelleri dahil yaklaşık bin otomobil görücüye çıktı. Çin'in en büyük yerli otomotiv üreticilerinden Cherry ise yeni modelleri olan 'Riich' serisini Barcelona'nın Arjantinli yıldızı Lionel Messi ile tanıttı. 4'ü elektrikli olmak üzere standında 29 modele yer veren Cherry, ünlü futbolcunun markanın uluslar arası yüzü olacağını açıkladı. Cherry Sözcüsü Jin Yibo, "Messi dünyanın en iyi futbolcusu. Cherry'nin motorları da adeta İspanyol takımının motoru konumundaki Messi gibi güçlü olduğu için Messi'de karar kıldık. Bizim lüks otomotiv segmentindeki 'Riich' modelini Avrupa'da tanıtacak mükemmel bir elçi" dedi. Fuarda çevreci araçlarla, hibrit elektrikli modeller ön plana çıkıyor. Adı Pekin Uluslararası Otomotiv Fuarı olsa da firmaların yeni modellerinde yoğunlaştığı ülke, bu yılın ilk üç ayında otomotiv satışlarının yüzde 75 arttığı ev sahibi Çin. Yeni modellerin tanıtıcı bilgilerinin yer aldığı levhalar ve katalogların büyük çoğunluğu sadece Çince hazırlanmış. 89 yeni modelden 75'inin başta Cherry ve Geely olmak üzere Çinli firmalara ait.

ABD'yi geride bıraktı
Çin'de her bin kişiden 60'ı araç sahibi.
ABD'de bu oran her bin kişide 800.
Dünya ortalaması ise her bin kişide 120.


BİZE ULAŞIN