Çağrı merkezleri Doğu'da kurtarıcı olur mu?

Diyarbakır'ın en büyük işvereni Turkcell. Bin kişinin çalıştığı Global Bilgi AŞ'nin çağrı merkezi, sadece Turkcell abonelerine değil, Dijiturk, Superonline gibi Çukurova Grubu şirketleri dışında Tarım Bakanlığı'nın acil gıda hattı, Sony-Ericcson, Procter and Gamble'a da hizmet veriyor. Global Bilgi Genel Müdürü ve Çağrı Merkezleri Derneği Başkanı Bahadır Pekkan, ABD, İngiltere gibi gelişmiş ülkelerde 125-150 kişiye bir çağrı merkezi çalışanı düşerken bu rakamın Türkiye'de 2 bin kişi olduğunu söyledi. Bunun en az 10 katlık bir büyüme potansiyeli anlamına geldiğini belirten Pekkan, Türkiye'de 300 çağrı merkezinde 40 bin kişi çalıştığını belirtti. Pekkan'ın kaldığı yerden hesabı biz tamamlarsak; 10 katlık bir potansiyel sektörün 400 bin kişiye istihdam yaratabileceği anlamına geliyor. Doğu'dan Batı'ya ürün taşımak yüksek lojistik maliyetleri gerektirebilir. Çağrı merkezleri Doğu'daki işsizliğe çözüm olabilir. Bu arada Ciliv de Karadeniz'de de iş kurulmasına ihtiyaç olacağını ve bundan sonraki çağrı merkezinin burada yapılabileceğini söyledi.
BİZE ULAŞIN