Rodi, adını 'Mood'a soktu caddeyle satışlarını 3.5 kat artırdı

RodiMood CEO'su Ahmet Can, önce markanın adını ardından da konseptlerini değiştirdiklerini, son iki yılda da cirolarını yüzde 100 artırarak, 68 milyon liradan 240 milyon liraya ulaştırdıklarını dile getirdi

GEÇEN yıldan itibaren hem markasını yenileyen hem de mağazalaşma çalışmalarına hız veren jean üreticisi Rodi, şimdiki adıyla RodiMood önce adını değiştirdi ardından da konseptini. RodiMood CEO'su Ahmet Can, işlek bölgelerde mağaza açmanın ciroya olumlu yansıdığını belirterek, rakipleri LC Waikiki'nin büyümesini örnek aldıklarını belirtti. LCW'nin pazarı domine eden bir marka olduğunu belirten Can, "Mağaza açarken ekibime 'LCW'nin yanına ya da karşısına mağaza açın' demeye başladım. Çünkü, LCW oradaysa müşterinin ayağı oraya alışmıştır" dedi. Doygunluğa ulaşan ve büyümekte sıkıntı çeken Avrupa perakende pazarı karşısında Türkiye'de hızlı bir büyüme yaşandığını bunun da hem yerli hem de yabancı markaları cezbettiğini dile getiren Can, "Yabancılar sürekli pazara girmek ve büyümek için fırsat kolluyor" diye konuştu. 2006'da aldıkları kararla Rodi'yi önce üretimden çektiklerini anlatan Can, şirketin kabuğunu kırdığını kaydetti ve şu bilgileri verdi: "Rodi Jeans'in üretimden çekilmesinin ardından orta segmentin günlük kıyafet ihtiyacına uygun koleksiyonlarla ürün portföyünü genişletmeye karar verdik. Şu anda yanlızca jean satmıyoruz, bedenleri de büyüttük. Eskiden sadece mağazalara kadınlar gelirdi şimdi erkekleri de çekmeye başladık. Yenilenme çalışmalarımız sayesinde son 2 yıldır yüzde 100 büyüyoruz. 2008'de 68 milyon TL olan ciromuz bu yıl itibarıyla 240 milyon TL seviyesine yükseliyor. Biz bile ciro ve müşteri sayısında bu kadar büyüme beklemiyorduk."

10 MAĞAZA AÇACAĞIZ
MAĞAZA sayılarının Ağustos sonu itibarıyla 162'ye yükseleceğini, yıl sonuna kadar da 10 yeni mağaza açacaklarını kaydeden Can, yenilenme çalışmaları için 20 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını belirterek, "RodiMood olarak 53 şehirde mağazamız var. Ama bayiler kanalıyla Türkiye'nin tamamında ürünlerimiz satılıyor. Hedeflerimiz arasında yurtdışı mağaza açmak var. Özellikle yakın coğrafyadan çok talep var. 2011'de sürpriz yapacağız. Ukrayna, Azerbaycan, Fas ve Suriye'de ciddi bir araştırma içindeyiz" dedi.

BİZE ULAŞIN