'Mey, artık dünya markası oldu vitrine çıkarsa rahat alıcı bulur'

TPG'nin Mey'deki payını satabileceği haberlerinin ardından Mey İçki CEO'su Yorgancıoğlu, dünya standartlarında bir şirket olduklarını belirterek "Eğer çıkış olursa rahat alıcı bulur" dedi

Salı 28.09.2010
ABONE OL
Türkiye'nin en büyük rakı üreticisi Mey İçki'yi 2006 yılında satın alan ABD'li yatırım fonu Texas Pasific Group (TPG)'nin şirketi satmayı düşündüğü bildirildi. İngiliz ekonomi gazetesi Financial Times, TPG'nin, Mey İçki için 2 milyar dolarlık bir satış veya flotasyon düşündüğünü ve bu yöndeki hazırlıkların yapıldığını belirtirken danışmanlık hizmetini verecek yatırım bankasını seçeceklerini duyurdu. Mey İçki CEO'su Galip Yorgancıoğlu ise iddiaları yalanlamadı ve "Çıkan haberi okumadım. Ancak hissedarlarımızın bazı düşünceleri olduğunu biliyorum" dedi.

ALINMIŞ KESİN KARAR YOK

Yorgancıoğlu, Mey İçki'nin 6 yılının değerlendirildiği basın toplantısında yaptığı konuşmada, sektörün hareketli günler geçirdiğini ifade ederek, Mey İçki olarak kuruldukları günden itibaren çok şeffaf ve sorumlu bir yönetim anlayışı ortaya koyduklarını, 6 yılda önemli başarılar sağlayan şirketin yaptığı herşeyin uluslararası normlara ve etik standartlara uygun olduğunu söyledi. Yorgancıoğlu satış haberleriyle ilgili olarak şunları söyled: "Onunla ilgili haberi okumadım. Orada biraz spekülatif olduğunu düşünüyorum. Şu anda hissedarlarımızın almış olduğu bir karar yok ama gerek pazarın büyümesi gerek demografik şartların olumlu olması gerekse dünya pazarlarının durumuna göre çıkış stratejilerini düşünebilirler. TPG'nin çıkış konusunda bir sıkıntı yaşayacağını hiç düşünmüyorum.'