Samsung yatırım sinyali verdi

Samsung Türkiye'yi bölge merkezi haline getiriyor. 1.200 kişilik dev toplantısını İstanbul'da yapacak. Ar-Ge yatırımına hazırlanıyor

  1. Haberler
  2. Ekonomi
Perşembe 10.12.2010 ABONE OL
Samsung 2011 planlarını açıkladı. Şirket, Türkiye'yi bölge merkezi haline getirecek adımlarını da atmaya başladı. İlk olarak Samsung'un Avrupa, Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerinin temsilcilerini gazetecileri bir araya getirecek yaklaşık bin 200 kişinin katılacağı toplantı İstanbul'da yapılacak. Samsung Electronics Türkiye Başkanı SungYong Hong, şirketin Türkiye'de üretim ve Ar-Ge konusundaki yatırım kararını genel merkezin değerlendirdiğini söyledi. SungYong Hong, "Türkiye, gerek pazar olarak gerekse de insan kaynağı olarak büyüdüğümüz heyecan verici bir pazar. Çalışma yapımızın değişmesiyle artık Türkiye'de satış ofisi olarak faaliyet gösteriyoruz. Bu değişiklik ile her zamankinden daha fazla tüketici memnuniyeti odaklı bir yapıya sahibiz ve ihtiyaçlara çok daha hızlı ve kapsamlı cevap verebiliyoruz" dedi. Türkiye'nin Samsung'un en önemli iki pazarından biri olduğunu söyleyen Sung Yong Hong, "Türkiye pazarındaki ürünlerimizin başarısı, bizi bu pazara yeni ürünler sunma konusunda da cesaretlendiriyor" diye konuştu. Samsung Electronics Türkiye Başkanı Hong, 2010 yılını LCD TV ve monitör pazarında sahip oldukları global liderliklerini koruyarak kapatmayı hedeflediklerini belirtti. Samsung'un çevre koruma politikasına da değinen Hong, en önemli önceliklerinden birinin çevreye zarar vermeden üretim yapmak olduğunu söyledi. Hong, "Planet First" felsefeleri çerçevesinde enerji verimliliğini artırmaya, artıkları azaltmaya ve malzemeleri tekrar kullanmaya önem verdiklerini ifade etti.

2011 AKILLI TV YILI
Samsung Türkiye Tüketici Elektroniği Direktörü Lemi Paksoy da "Türkiye'de 2007'de satılan LCD TV adedinin 450 bin iken, 2010'u yaklaşık 1.5 milyon TV ile kapatıyoruz" dedi. Samsung'un bu pazardaki payının 3 yılda yüzde 15'ten yüzde 22'ye yükseldiğini belirten Paksoy, "LED TV'de 2010 yılını yüzde 48 gibi önemli bir pay ile lider olarak bitiriyoruz. 3D TV pazarındaki liderliğimiz ise yüzde 80" dedi. Paksoy, 2009'da LCD teknolojisinden LED teknolojisine geçiş yaşandığını 2010'da ise LED teknolojisinden 3D teknolojisine geçildiğini belirtti. Paksoy, "2011'de ise Smart TV teknolojisine geçilecek" diye konuştu.

BUGÜN NELER OLDU