'Yerli mobilyacı fiyat rekabetine hazır olsun'

10 yıl önce Türkiye'ye Arçelik'le giren 2009'da ise tek başına hareket kararı alan Alman mobilyacı Nolte, "Ford fiyatına Mercedes sloganı" ile pazarı zorlayacak

  1. Haberler
  2. Ekonomi
Salı 15.12.2010 ABONE OL
Alman mutfak üreticisi Nolte, Türkiye'de liderliği yakalamak için fiyat rekabetine hazırlanıyor. Türkiye'ye Arçelik ile giren, 2009 sonunda pazarda tek başına hareket etmeye karar veren firmanın Türkiye CEO'su Sebahattin Gürel, "Biz özellikle mutfak işinde Almanya'nın Mercedes'i BMW'siyiz. Üst gelir grubuna üretim yapıyoruz. Ama Türkiye'de fiyat avantajımızı kullanıp Mercedes'i Ford fiyatına satacağız" dedi. İlk etapta tasarımların çok hantal olduğunu ancak son 7-8 yılda İtalyanlarla yarışır tasarımlar yaptıklarını ifade eden Gürel, "İtalyanlar dış görüntü iyi olsun içi boşverirler. Almanlar ise bir ürün 20 yıl dayansın mantığıyla çalışır. Biz iki unsuru birleştirip B+ ve A grubuna mobilya satacağız" dedi. Gürel, 2013 yılına kadar fiyat politikasıyla tüm mutfak pazarında ilk üçe girmeyi hedeflediklerini belirtti.

'FABRİKA SATIN ALABİLİRİZ'
Toplu konut projeleri için Almanya'da bir fabrika kurduklarını ve şu anda 10 bin konuta ürün satışı yaptıklarını dile getiren Gürel, "Bu işi önemsiyoruz. Proje işlerimiz artarsa Türkiye'de de fabrika kurabiliriz. Yeni bir fabrika yapmasak da mevcut bir markayı satın alıp ilerleyebiliriz" dedi. Türkiye'nin Nolte'nin birebir yatırımı olduğu tek pazar olduğunu dile getiren Gürel, "Arap dünyasına ve Rusya'ya olan jeopolitik yakınlığı ile genç nüfusu bu kararı almamızda etkili oldu" dedi.

YENİ MAĞAZALAR GELİYOR
Türkiye'de 7 olan mağaza sayısını 2011'de 18'e çıkaracaklarını belirten Gürel, "Ülkemizde ortalama bir mutfağın fiyatı 8-10 bin lira arasında değişiyor. Nolte'nin bugüne kadar sattığı 50 mutfağın ortalamasını aldığımız zaman fiyatı 20 bin TL'dir. Getireceğimiz ikinci marka da ekonomik gruba yönelik olacak" diye konuştu.

TÜRKLER KLASİK YÖNTEMLERİ SEVİYOR
Türklerin önceden koyu renkli mutfak ve yatak odası takımları ile dolaplar tercih ederken Avrupa'nın da etkisiyle parlak renklere geçiş yaptığını ifade eden Gürel, "Kulpsuz dolap ve çekmeceler çok tercih ediliyor. Almanya'da satışlar içinde yüzde 15 olan kulpsuz dolap ve çekmece satışları Türkiye'de yüzde 50'yi buluyor" dedi. Tezgâh çalışmalarını hızlandırdıklarını ifade eden Gürel, "Türk halkı hala sıcak tencereyi tezgâha koyuyor. Bu da ürünün ömrünü kısaltıyor. Baktık ki alışkanlık değişmiyor sıcak tencereye dayanıklı tezgâhlar yapmak için çalışıyoruz" diye konuştu.

BUGÜN NELER OLDU