Yurtdışı aramanın bedeli 8 kuruş

  1. Haberler
  2. Ekonomi
Perşembe 30.12.2010 12:01 ABONE OL
2004 yılında Alternatif telefon operatörlerine izin verildiğinde yaklaşık 90 şirket lisans aldı. Bunlar arasında Koç'tan Sabancıya, Borusan'dan Doğan'a kadar birçok büyük şirket de vardı. Ancak aradan geçen yıllarda ayakta kalabilen sadece birkaç şirket oldu. Büyük guruplar bile piyasadan çekildi. Millenicom ise ayakta kalabilen ve kar eden bir telekom operatörü oldu.

Millenicom ETH Holding'in Almanya'daki deneyimlerini Türkiye'ye taşıdı. Şu anda 60 bin kurumsal abonesinin yanı sıra 1045 arama koduyla 3 milyona yakın kullanıcısı bulunuyor. Bu arada alternatif telefon operatörleri yaklaşık yüzde 60 daha ucuza konuşturuyor. Yurtdışını aramanın bedeli 8 kuruş civarında. Hatta alternatif telefon opartöründen cebi aramak, ceqten cebi aramaktan daha ucuz.

Millenicom DOPİNG markasıyla da geçen yıldan itibaren ADSL hizmeti vermeye başladı. Kısa sürede ADSL satışında köklü markaları arkasında bırakarak TTNET'ten sonra en çok ADSL satan şirket haline geldi.

Milenicom'un sektördeki durumunu ve alternatif telekom piyasasını ETH Holding CEO'su ve Millenicom Yönetim Kurulu Üyesi Şevki Kuyulu ile konuştuk...

Alternatif telekom operatörü nedir?

Alternatif operatörler telekom pazarında serbestleşmenin başlaması ile yerleşik operatöre rakip olarak hizmet vermeye başlayan operatörlerdir. Türkiye'de de telekomünikasyon sektöründe 2004 yılında yaşanan serbestleşmenin ardından, alternatif telekom operatörleri pazardaki yerlerini aldılar. Millenicom olarak biz de Türkiye'de faaliyet göstermeye başlayarak . tüketicilere ekonomik telekomünikasyon hizmetleri vermeye başladık Bu hizmetler aracılığıyla tüketiciler sabit telefonlardan yaptıkları şehiriçi, şehirlerarası, uluslararası ve cep telefonu aramalarını en ekonomik tarifeler üzerinden gerçekleştirebiliyorlar. Bununla birlikte tüketicilere yüksek kaliteli ve ekonomik ADSL hizmeti de sunmaktayız. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de sektörümüz hızla gelişiyor. Biz de Millenicom olarak kendi alanımızın lider ve öncü markası olmanın bilinciyle, hizmetlerimize her geçen gün yenilerini ekleyerek tüketicilere yüksek kalite ve avantaj sunmaya devam ediyoruz.

Sunduğumuz hizmetlerin tüketiciye getirisi, serbestleşme başladıktan hemen sonra fiyatların olması gereken seviyelere inmiş olmasıdır. Örnek olarak serbestleşme öncesi 2004 senesinde 1,2TL olan uluslararası görüşme bedelinin, 2005 senesinde serbestleşmenin ardından 0,11 TL'ye yani onda birine inmesi ile serbestleşmenin faydasını görebiliriz. Bugün itibariyle ise Millenicom kullanıcıları Avrupa Birliği ülkeleri, ABD ile Rusya gibi 40'ı aşkın ülkeyle dakikası yalnızca 8 kuruşa konuşabiliyorlar. Bu rakamlara bakıldığında tüketiciler için sunduğumuz avantajın önemi çok daha iyi görülebiliyor.

Piyasanın serbestleşmesiyle birlikte yaklaşık 90 adet alternatif operatör vardı, şu anda kaç tane? Neden başarılı olamadı bu operatörler?

Sektörümüz oldukça zor bir sektör. Deneyim ve vizyon sahibi olmanın da sektörümüzde başarı için önemli bir yeri var. Firmaların kâr marjlarının oldukça düşük olmasının yanı sıra sektördeki rekabet koşulları anlamında da önemli sıkıntılar yaşandı ve halen de yaşanıyor. Regulasyonların pratikte uygulanabilmesi çok uzun zaman aldı, alternatif operatörlerin hareket alanı çok kısıtlı idi, dolayısıyla da yerleşik operatörün dominansı devam etti. Sektörde faaliyet gösteren operatörlerin önemli bir kısmı bu gibi nedenlerden dolayı daha ilk birkaç yıl içerisinde sektörden çekilmek durumunda kaldı. Şu anda faaliyet gösteren 21 operatör ise sektörde halen var olan sıkıntılara karşın tüketicilere hizmet ulaştırmaya devam ediyor.

Alternatif telefon operatörleri pazardan ne kadar pay alıyor?

Gelecek 5-10 yıllık beklentiniz nedir? Avrupa ile kıyaslayabilir misiniz? Alternatif telekomünikasyon pazarının büyümesi için rekabet ortamının gelişmesi, doğru ve geciktirilmeden uygulanan regülasyon ile tüm operatörler için eşit koşulların sağlandığı rekabet ortamının sağlanması gereklidir. Serbestleşmenin başladığı Avrupa ülkelerinde alternatif telekom operatörlerinin, yerel operatörlerden aldığı pazar payları ilk 5 yılda %25-%40 civarlarında gezerken, Türkiye'de serbestleşmenin üzerinden 6 sene geçmesine rağmen, halen alternatif operatörlerin aldığı pazar payı %9'un üzerine çıkamamıştır. Daha 1 yıl öncesine kadar bu oran çok çok daha düşükken şehiriçi hizmetin başlaması ile son aylarda bu seviyelere çıkabilmiştir. En önemli sıkıntı olarak adlandırılabilecek regülasyonların uygulanması konusunun düzenlenmesi ve adil koşulların sağlanmasının ardından rekabetin, hem tüketiciye hem ülke ekonomisine büyük faydası olacaktır.

Pazarın gelişmesi için en önemli konu Türkiye pazarında serbestleşme ve uygun rekabet ortamının sağlanmasıdır. Bunun da anahtarı yeterli ve doğru uygulanan regülasyondur. Numara Tahsis ve Taşıma, Yalın ADSL, Toptan Hat Kiralama ve YAPA gibi konular başta olmak üzere iyi regüle edilen bir pazar ortamı imkanı sağlanması gerekmektedir.

Millenicom'un hayata geçirdiği ilkler neler oldu?

Pazardaki konumunuz nedir? Millenicom olarak Avrupa'da önemli bir deneyim sahibiyiz. Yurtdışı pazarlarda elde ettiğimiz birikimi ülkemizdeki çalışmalarımıza da en doğru şekilde yansıttık. Daha ilk günden itibaren hem kaliteli hem de ekonomik hizmet sunmayı hedefledik ve bunu başardık. Deneyimli, eğitimli ve profesyonel bir ekiple çalışmalarımızı sürdürdük. Oluşturduğumuz iş ortakları ağımızla Türkiye'nin dört bir yanına hizmet ulaştırdık. .

2007 yılında Türkiye'nin ilk "arama bazında operatör seçimi (call by call)" hizmeti olan 1045'i sunduk. Ülkemizde ilk arama kartı hizmetini sunduk, call shop alanında öncüydük… Ülkemizde kurumlara yönelik A-Tipi Telefon Hizmeti sunan ilk iki işletmeciden biriyiz. Kısacası yenilikçi bakışımızla sektöre yön verdik her noktada. Millenicom Türkiye olarak şebekemiz üzerinde yılda 2,5 milyar dakikalık telefon görüşmesi yapılabiliyor. 80'i aşkın uluslararası telekom operatörüyle arabağlantıya sahibiz. Bu sayede hem yüksek nitelikli görüşme kalitesi hem de en ekonomik hizmeti sunabiliyoruz. Son kullanıcıya ve kurumlara yönelik hizmetlerimizin yanı sıra yurtdışında ve ülkemizde pek çok telekom operatörüne de destek sunmaktayız.

1045 ile Türkiye'de yılda kaç kişi konuşuyor. 1045 ile arama yapmak için ne gerekiyor, üye mi olunmalı?

1045 bugün itibariyle 2.000.000'u aşkın farklı sabit hat abonesinin tercihi konumunda bulunuyor.
1045 hizmetinden yararlanmak için tek yapılması gereken, aranacak numaradan hemen önce 1045'i tuşlamak. Örneğin, Türkiye'deki bir cep telefonu aranırken 1045 05XX XXX XX XX şeklinde, Almanya aranırken 1045 0049 XXX XXX XX XX şeklinde tuşlanıyor. Şehiriçi görüşmelerinizde ise 1045 XXX XX XX şeklinde arama yapmanız yeterli. Aynı şekilde şehirlerarası görüşmelerde de 1045 0XXX XXX XX XX şeklinde numara tuşluyorsunuz. Böylece 1045'in avantajlı fiyatlarıyla kolayca görüşme yapılabiliyor. 1045'le tüm dünya ülkelerini çok ucuza aramak mümkün. Üstelik 1045'te herhangi bir gizli maliyet bulunmuyor. Ne kadar konuşulursa o kadar ödeme yapılıyor. 1045'in sunduğu avantajlardan yararlanmak için üyelik ya da abonelik gibi bir işlem de gerekmiyor. Belli günler, bayram seyran, belli saatler gibi bir kısıtlama olmaksızın tüketici 1045 ile her zaman indirimli görüşüyor.

Kaç kurumsal müşteriniz var?

60.000'den fazla kuruma Sabit Telefon Hizmeti sunuyoruz. Bunlar arasında her büyüklükten ve her sektörden firma yer alıyor.

Şehiriçi, şehirlerarası ve uluslararası tarifeniz nedir?

STH abonelerimiz için kullanım alışkanlık ve sıklıklarına göre avantajlar sunan farklı tarifelerimiz mevcuttur. 1045 kullanıcıları ise şehiriçi görüşmelerinden önce 1045 tuşladıklarında dakikası 7 kuruşa konuşabiliyorlar. Şehirlerarası görüşmelerini ise dakikası 8 kuruşa yapabiliyorlar. Bunun yanı sıra Avrupa Birliği ülkeleri, ABD ile Rusya gibi 40'ı aşkın ülkeyle dakikası yalnızca 8 kuruşa konuşabiliyorlar. 1045 ile sabit hatlardan cep telefonlarını aramanın dakikası ise yalnızca 22,5 kuruş.

Mobil operatörleri de aradığımızda daha ucuza konuşabiliyor muyuz?

Cepten cebi aramaktan daha mı ucuz? Cep telefonları operatörlerinin pek çok tarifesi var. Tüketicilerin önemli bir kısmı hangi operatörü aradıklarında ne kadar ücret ödediklerini bilmiyor. Bu nedenle de sürpriz faturalarla karşılaşabiliyorlar. Oysaki sabit telefondan cep telefonlarına doğru yapacakları aramalarda 1045 kullananlar, dakikası yalnızca 22,5 kuruşa konuşabiliyorlar. Böylece hem çok ucuza konuşuyor, hem de fatura geldiğinde herhangi bir sürprizle karşılaşmıyorlar. GSM aramaları ağırlıkta olan kurumsal müştrilerimiz için hazırladığımız özel tarife ve paketlerimizle abonelerimiz hiçbir cihaz yatırımı ya da santral ayarı yapmakla uğraşmadan tasarruf imkanı sunan kaliteli ses hizmetlerimizden yararlanmaktadırlar.

DOPİNG markasıyla ADSL hizmeti veriyorsunuz, size diğerlerinden farklı kılan nedir?

Doping ADSL2+, kendi ağ yapısı üzerinden sağladığı hizmet ve 16Mb/sn'ye ulaşan hızıyla kullanıcılarına gerçek internet deneyimini sunuyor. Öte yandan Doping ADSL2+ müşteri hizmet kalitesiyle de öne çıkıyor. Kendi altyapısı üzerinden hizmet verdiğimiz için tüketicilerimize kesintisiz kaliteli iletişimi çok ekonomik fiyatlarla sunuyoruz. Bu hizmeti sunmaya başlamamızın üzerinden henüz bir yıl gibi kısa bir süre geçmiş olmasına rağmen alternatif internet servis sağlayıcıları arasında en çok yeni abone kazanan ISS (internet servis sağlayıcı) olmayı başardık. Şu anda abone sayımız 80.000'in üzerinde.

ADSL tarifeleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz?

DopingADSL2+ ile farklı abone kitlelerine hitap eden farklı kampanya modellerimiz mevcut. İnternet erişimine uygun fiyatlarla sahip olmak isteyenler için aylık 9,99'dan başlayan fiyatlarla"Eko Doping" tarifelerimiz bulunuyor. Daha hızlı internet erişimine ihtiyaç duyanların büyük ilgi gösterdiği "Aynı Fiyata İki Kat Hız" tarifelerimiz devam ediyor. Bu tarifelerimiz dışında 2011 yılı içinde alternatif tarifelerimizi de yayına alacağız.

Öğrencilere yönelik kampanyalarınız var mı, bahseder misiniz?

Öğrencilere her zaman büyük önem veriyoruz. Hatta çeşitli etkinlikler aracılığıyla üniversite öğrencileriyle bir araya geliyoruz. Örneğin, bu yıl Doping ADSL2+'nın sponsorluğunda hayata geçirilen "DOPİNG" REKLAM OBURLARI KAMPÜSTE, üniversite öğrencilerini dünyanın en eğlenceli, yaratıcı ve bol ödüllü reklam filmleriyle buluşturdu. Ekim ile Aralık ayları arasında İzmir, Ankara, Eskişehir, Antalya, Mersin, Denizli, Aydın, Manisa ve Muğla'da 20 üniversitede gerçekleştirilen etkinliğe 20.000'i aşkın üniversite öğrencisi katıldı. Doping ADSL2+ olarak üniversite gençliğine yönelik kampanya ve sürprizlerimizi devam ettireceğiz.

2011 istihdam politikanız nedir? Yeni istihdam olacak mı?

Ekibimiz de, iş ortakları ağımız da hızla genişliyor. Genel merkeze eleman alımlarımız devam ederken Millenicom olarak ülkemizde 300 kadar münhasır iş ortağımızın da dahil olduğu bir kanal yapısı ile 8.000 kadar kişiye iş olanağı sağlamaktayız. 2011 yılının sonuna dek, önümüzdeki 1,5 yıl içinde Türkiye'nin dört bir yanında 500 yeni iş ortaklığı oluşturarak 3.000 kişiye daha yeni istihdam olanağı yaratmayı hedefliyoruz. İş ortakları ağını öncelikli olarak genişleteceği iller arasında Adana, Ankara, Balıkesir, Gaziantep, İzmir, Kayseri, Malatya, Manisa, Samsun ve Trabzon ilk sıralarda yer almaktadır.

BUGÜN NELER OLDU