Speechouse, Turkcell Global Bilgi için "Laftan Anlayan Sesli Yanıt Sistemi'ni hayata geçirdi. Yeni sistemde, çağrı merkezini arayan müşterilerin yapmak istedikleri işlemi söylemeleri yeterli oluyor. Temelinde yapay zeka bulunan sistem, söylenenleri anlayarak müşterileri ilgili noktaya yaklaşık 20 saniye içinde yönlendiriyor. 2006'dan bu yana farklı sektörlere gelişmiş ses teknolojileri hizmeti sunan sistem, Turkcell Müşteri Hizmetleri'ni arayan abonelerin pek çok işlemi sadece söyleyerek ve çok hızlı bir şekilde gerçekleştirmelerini sağlıyor. Turkcell Global Bilgi, Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Fahri Arkan, ön ödemeli Turkcell abonelerinin de bu sistemi kullanarak işlemlerini kolaylıkla yapabildiğini belirtti. Arkan, "Çalışmalarımız, çağrı merkezlerini arayan müşterilerin menüler arasında kaybolabildiğini, hatta bu menülerle vakit kaybetmemek için çağrı merkezini aramaktan vazgeçen müşteriler olduğunu ortaya koydu. Aboneler, bir sesli yanıt sistemi menüsü ile karşılaşmadan, yapmak istedikleri işlemi doğal konuşmalarıyla dile getirerek istedikleri hizmete direkt ulaşabiliyorlar" dedi.
Türkiye'de ilk olacak
Spechouse
CEO'su Tarkan Ersubaşı, "Call Steering' adı verilen sistemi Türkiye'de ve Türkçe olarak hayata geçiren ilk şirketin Speechouse olduğunu vurguladı. Ersubaşı, "Bu, Turkcell müşterilerinin hayatını oldukça kolaylaştıran, son derece gelişmiş bir sistem" ifadelerini kullandı.