Vodafone'dan iki yeni sağlık projesi

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, iki yeni mobil sağlık hizmeti projesini duyurdu.

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, Vodafone Türkiye olarak 2012'ye Türkiye'de sağlık hizmetlerinin daha etkin, kolay ulaşılabilir ve kaliteli olması yolunda büyük öneme sahip olduğuna inandıkları iki projeyle başladıklarını belirterek, ''Bu projelerin birinde kan bağışı, diğerinde ise kronik hastalıklar olmak üzere, Türkiye'de sağlık sektörünün gündeminde olan, kritik iki konuya odaklandık'' dedi.

Vodafone Türkiye'den yapılan açıklamaya göre, Vodafone Türkiye bu yıla Medline Acil Sağlık işbirliği ile geliştirdiği ''Uzaktan Hastalık Takibi'' hizmeti ve Kızılay işbirliğiyle geliştirdiği, ''Kan Bağış Noktası Bilgilendirme Servisi'' ile adım attı.

Sosyal ihtiyaçlara mobil teknolojilerle çözüm üretme ve sosyal değişim yaratma vizyonunun önemli birer yansımasını oluşturan bu projeler, Vodafone Türkiye'nin ilerleyen dönemlerde mobil sağlık alanında ortaya koyacağı yenilikçi çalışmaların ilk atılımlarını temsil ediyor.

Projeler hakkında

Türkiye'de gönüllü kan bağışçı sayısını artırmak ve kan bağışının sürekli bir ihtiyaç olduğu konusunda farkındalık yaratmak hedefiyle hayata geçirilen ''Kan Bağış Noktası Bilgilendirme Servisi'', iki ay içinde 50 bine yakın Vodafone abonesi gönüllü kan bağışında bulunmak üzere üye oldu.

Servise üye olan Vodafone aboneleri, gezici Kızılay Bağış Araçları bulundukları lokasyonlara geldiğinde haberdar oluyor ve kan bağışına ilişkin her türlü bilgiye anında erişebiliyorlar.

Vodafone'un bir diğer hizmeti ''Uzaktan Hastalık Takibi'', bu yıl itibarıyla kullanıma alınan ve sağlık sektöründe geniş kullanım hedefleyen uygulama, diyabet ve tansiyon hastaları ile Medline Alarm Merkezi doktorlarının mobil iletişim teknolojileri aracılığıyla her zaman, her yerde iletişim kurmalarına olanak sağlıyor.

''Uzaktan Hastalık Takibi'' projesi ile hastalar, gün içinde kendi şeker veya tansiyon cihazlarıyla ölçtükleri değerleri cep telefonları üzerinden Medline Alarm Merkezi'ndeki doktorlara ulaştırıyorlar. Medline ise ölçüm değerine göre müdahale edilmesi gereken hastalarla hızlıca irtibata geçerek gerekli yönlendirmeleri yapıyor, acil ve hayati durumlarda üyelerin bulunduğu lokasyona ambulans ve ekip sevk ediyor.

Bu proje, kronik hastalıkların en önemli sağlık sorunlardan birini teşkil ettiği ve bu hastalıklar için yapılan harcamaların sürekli arttığı ülkemizde, hastaların yaşam kalitesinin artırılması ve sağlık maliyetlerinin azaltılması yolunda büyük bir adımı temsil ediyor.

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, sağlığın toplumların gelişmişlik seviyelerinin en önemli göstergelerinden biri olduğunu belirterek, bu bağlamda sağlık hizmetlerinin daha kaliteli kılındığı ölçüde, toplumların yaşam kalitesinin yükseleceğini kaydederek şunları ifade etti:

''Vodafone Türkiyeolarak ülkemizde sağlık hizmetlerinin daha geniş kitleler tarafından, daha pratik şekilde erişilebilir olması için ilgili kurum ve şirketlerin üzerine düşeni yapması gerektiğine inanıyoruz. Biz de kendi uzmanlık alanımız olan mobil iletişim teknolojileri aracılığıyla Türkiye'de sağlık alanında daha etkin hizmetler sunulması hedefiyle çalışıyoruz. Mobil iletişim teknolojilerinin Türkiye'de sağlık sektörünün gelişimi adına sağlayabileceği önemli faydalar olduğuna inanmakla birlikte, bu konuda asıl sorumluluk, hekimlerimiz başta olmak üzere gece gündüz insan sağlığı için çalışan sağlık görevlilerinin omuzlarında. Biz de mobil iletişim teknolojilerini insan iyiliği için kullanmaya odaklı bir kurum olarak, sağlık sektörünün daha sürdürülebilir yarınlara taşınması; doktorlardan hastalara, en alt kademe sağlık personelinden hasta yakınlarına geniş ölçekte bir refah seviyesi yakalanması hedefleriyle çalışıyoruz. Bu vesileyle, dünyanın en kutsal, en saygın mesleklerinden birini icra eden doktorlarımızın ve tüm sağlık çalışanlarının 14 Mart Tıp Bayramı'nı kutluyorum.''

''Türkiye'de sağlık sektörünün önünde bulunan iki kritik konuya odaklandık''

Vodafone'un tüm operasyonlarında mobil iletişim teknolojileri aracılığıyla ülkelerin sosyal ihtiyaçlarına çözüm üretilmesi vizyonuyla çalıştığının, mobil sağlık uygulamalarının ise bu bağlamda en değerli gündem maddelerinden biri olduğunun altını çizen Süel, şunları bildirdi:

''Vodafone Türkiye olarak 2012'ye Türkiye'de sağlık hizmetlerinin daha etkin, kolay ulaşılabilir ve kaliteli olması yolunda büyük öneme sahip olduğuna inandığımız iki projeyle başladık. Bu projelerin birinde kan bağışı, diğerinde ise kronik hastalıklar olmak üzere, Türkiye'de sağlık sektörünün gündeminde olan, kritik iki konuya odaklandık. Medline işbirliğimiz ile doktorlar ile hastalar arasındaki fiziki mesafeyi ortadan kaldırarak, cep telefonları aracılığıyla iletişim kurmalarına olanak sağladık. Bu, hem sağlık maliyetlerinde ciddi bir tasarruf anlamına geliyor hem de hastaların sürekli hastaneye gitme zorunluluğunu ortadan kaldırıyor. Kızılay işbirliğimize gelirsek; bu projeye başlarken hedefimiz, Türkiye'nin yıllık kan ihtiyacı olan 1 milyon 800 bin ünite kana ulaşılmasına katkı sağlamaktı. Bugün geldiğimiz noktada, iki ay gibi bir sürede ''Kan Bağış Noktası Bilgilendirme Servisi''mize 50 bine yakın abonemizin üye olduğunu görüyoruz. Bu rakam, Türkiye'de bilinçli bağışçılar yaratılması yolunda gerçekten önemli adımlar attığımızın önemli bir göstergesi. Vodafone Türkiye olarak önümüzdeki dönemlerde de uzmanlık alanımızı insanlığın iyiliği için kullanmaya devam edeceğiz.''
BİZE ULAŞIN