'Denizlerin F1'ini İstanbul'da yapalım'

Türkiye'nin krizden etkilenmemesini bir başarı öyküsü olarak değerlendiren Volvo Ocean Race CEO'su Knut Frostad, dünyada 1.5 milyar kişinin izlediği açık yelken yat yarışlarına İstanbul'u da eklemek istediklerini söyledi

Dünyanın uzak köşesi Yeni Zelanda'dan Türkiye ekonomisine övgü yağdı. Yüzde 50 Volvo Cars yüzde 50 Volvo Grup'un iştiraki Volvo Ocean Race CEO'su Knut Frostad, Türkiye'nin tüm dünyanın dikkatini çektiğini söyledi. Türkiye'nin ekonomik krizden etkilenmemesini bir başarı olarak değerlendiren Frostad, "Türkiye ekonomik gücünü farklı projelerle dünya çapında göstermeli" dedi. Dünyada 1.5 milyar kişinin izlediği açık yelken yat yarışlarını düzenleyen şirketin kaptanı Frostad, Ankara'ya ve Türk şirketlerine okyanusa açılın çağrısı yaptı.

'TÜRKİYE'DE DE OLSUN İSTİYORUZ'
Volvo Ocean Race'i son yıllarda dünyanın dikkatini çeken Türkiye'de de düzenlemek istediklerini söyleyen Frostad, şöyle konuştu: "İstanbul'u yarışın limanlarından biri yapmak hem de bir Türk şirketinin teknesini görmek istiyoruz. İstanbul'a özel İspanya arasında bir yarış yapmak istiyoruz. Yaklaşık 2.5 yıl önce Türkiye'de bir kaç firmayla görüşmüştük. Firmalar arasında özellikle Koç Grubu çok ilgilendi. Ama görüşmelere geç başladığımız için yeterli zaman yoktu. Sonuç alamadık." Ocean Race'te takım sayısını önce 8'e daha sonra 10'a çıkarmak istediklerini kaydeden Frostad, bu takımlardan birinin Türk olmasını daha fazla Fransız veya İspanyol teknesi istemediğini ifade etti. 'Okyanusların Formula1'inde bir takım kurmanın maliyetinin yaklaşık 25 milyon euro olduğunu kaydeden Frostad, maliyetleri yüzde 30 düşürmeyi planladıklarını belirtti.

YARIŞA ÖZEL MODEL
Volvo'nun her yarıştan önce sınırlı sayıda 'Volvo Ocean Race Edition' otomobil ürettiğini de belirten Frostad, "Yelken yarışının otomobil satışlarına da büyük katkısı var. Bizim buradaki en büyük avantajımız yarışın ismine sahip olmamız. Herkes 'Volvo yarışı' diyor" şeklinde konuştu. Volvo'nun V60, V70, XC70 ve XC60 modellerinin 'Volvo Ocean Race' isimli versiyonlarını ürettiğini hatırlatan Frostad, şöyle devam etti: "Belki ilerde sadece bu yarışa özel yepyeni bir otomobil bile üretilebilir. Örneğin karbon fiberden farklı bir konsept yaratabilirler."

ÇİNLİ BAŞKAN'DAN DESTEK
İsveçli Volvo'yu satın alan Çinli Geely'nin sahibi Li Shufu da yelken yarışlarına büyük önem veriyor. Volvo Ocean Race CEO'su Knut Frostad, Çin'e giderek Li Shufu'yla görüştüğünü belirterek, "Daha önce yelken sporu hakkında hiç bir ilgisi olmayan Başkan, düzenlediğimiz yarışlarından çok etkilendiğini söyledi. Her türlü desteği veriyor" dedi.

BİZE ULAŞIN