Atlasjet için hesap vakti

SABAH'ın ortaya çıkardığı belgelerin ardından Türk sivil havacılık tarihinin en büyük skandalına ilişkin dava sil baştan başlıyor. Isparta mahkemesi, 2007'de 57 kişinin ölümüne neden olan Atlasjet kazasında suçu pilotlara yıkan ve kritik belgeleri göz ardı eden bilirkişi raporunu yetersiz buldu, yeni araştırma istedi

Türk sivil havacılık tarihinin en büyük skandalı sil baştan masaya yatırılıyor. Isparta Ağır Ceza Mahkemesi, 2007'de düşen ve 6'sı nükleer fizikçi 57 kişinin ölümüne neden olan Atlasjet kazasıyla ilgili davada SABAH'ın gündeme getirdiği 'Tornavidacı Feridun sahnede' 'Karakutu kayıp' 'WikiLeaks'ta Atlasjet ricası', 'Çok gizli Köşk raporu' haberlerindeki belgeleri dikkate alarak yeni bir bilirkişi raporu istedi. Böylece kapanmak üzere olan davanın tüm seyri değişti. Isparta'da görülen davanın 15'inci duruşması önceki gün gerçekleşti. Bilirkişi raporunda "tali kusurlu" olarak gösterilen Atlasjet Genel Müdürü Tuncay Mustafa Doğaner ile kazada hayatını kaybeden yolcuların yakınları katıldı. Mahkeme Başkanı Suat Yürekli, avukatların bilirkişi raporuna itirazlarını ve ortaya çıkan yeni belgeleri göz önüne alarak yeniden bir bilirkişi oluşturulmasına karar verdi. Buna göre, ODTÜ'den havacılık konusunda uzman 3 öğretim üyesi, uçuşla ilgili bir pilot ile Ankara Üniversitesi'nden bir hukukçu öğretim üyesi görevlendirilecek.

DAVANIN SEYRİ DEĞİŞTİ

SABAH yaptığı haberlerle kazayla ilgili birçok gizli belgeyi ortaya çıkarmıştı. BBP lideri Muhsin Yazıcıoğlu'nun helikopter kazasında delilleri karartmak suçundan tutuklu bulunan Feridun Seren'in Atlasjet kazasında da delilleri kararttığını ve karakutunun kaybedildiğini belgeleriyle yazmıştı. Sümenaltı edilen İstanbul Teknik Üniversitesi raporu, WikiLeaks yazışmaları, uçakta gizlenen flap arızası, DDK raporundaki gizli belgeleri, sahte imzaları ve SHGM'nin Atlasjet'e haksız kazanç sağladığını da ilk ve tek yazan gazete olmuştu.

BİZE ULAŞIN