Türkiye Ekonomi Bankası'nın sponsorluğunda UBM Rotaforte tarafından düzenlenen İstanbul Jewellery Show'a 160'ı yabancı olmak üzere toplam bin 158 firma katıldı. Çok sayıda ziyaretçi CNR Expo Fuar Merkezi'nde gerçekleştirilen fuardaki pahalı ürünleri görmeye gelirken yurtdışından da katılım beklentinin üstünde oldu. En fazla firma katılımı Hong Kong, İtalya, Tayland ve Hindistan'dan olurken Ortadoğu, Dubai ve Rusya'dan ciddi miktarda ziyaretçi fuarı görmeye geldi. Fuarı 3 günde 30 bine yakın kişinin gezmesi planlanıyor.
ÖTV İLE SEKTÖRÜN ÖNÜ AÇILSIN
Fuarın açılışını gerçekleştiren Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi, katılımcı sayısının mücevher ve kuyumculuk sektörünün geldiği yeri gösterdiğini kaydetti. Büyükekşi, kuyumculuk sektörünün 2023 ihracat hedefinin 12 milyar dolar olduğunu belirterek "Bunun için başta ÖTV olmak üzere kuyumculuk sektörünün önünün açılması gerektiğini düşünüyoruz" dedi. 250 bin kişiye istihdam yaratan sektör, ÖTV konusu çözülürse bunun çok daha fazlasını yapacak kudrette ve güçte. Katma değer yaratması açısından 'bizim yükte hafif, pahada ağır ürünler ihraç etmemiz gerekiyor' diyoruz. Bizim bundan sonra tasarıma, modaya, markaya gereken yatırımı yapmamız ve İstanbul'u bu konuda merkez durumuna getirmemiz gerekiyor" diye konuştu.
100 bin $'a pırlanta tabanca
Fuarda
dikkat çeken değerli ürünler arasında 20-25 bin dolar değerinde pırlanta işlemeli sustalı bıçak, 24 bin dolar değerinde pırlanta işlemeli top arabası, 2 bin 500 dolar değerinde pırlanta kalem yer aldı. Değeri 70-100 bin dolar arasında olan pırlanta bir tabanca ise bugün sergilenmeye başlanacak.