BLACKSTONE, AVM İÇİN REKABET KURUMU'NA BAŞVURDU
Dünya genelinde 48 milyar dolarlık emlak portföyünü yöneten, 150 milyar dolardan fazla aktif büyüklüğe sahip ünlü yatırım fonu Blackstone'un Türkiye'deki yatırım hamlesini geçen hafta duyurmuştuk. Şirketin, Türkiye'de AVM yatırımları olan Redevco ile masaya oturduğunu ilk kez bu sayfalardan okudunuz. Blackstone, önceki gün Rekabet Kurumu'na Redevco'nun üç AVM'sini almak için başvurdu. Başvuruda, "Planlanan işlem sırasıyla; Ankara, Manisa ve Erzurum'da bulunan Gordion AVM, Magnesia AVM ve Erzurum AVM'nin Blackstone tarafından Redevco şirketlerinden devralınmasını, bağlı arsaların maliki olan Redevco şirketleri ve adı geçen alışveriş merkezlerinin yönetimini üstlenen Redevco grup şirketinin devralınmasına ilişkindir" denildi. Fon, Migros ve Koton'u almak istemiş ancak anlaşmanın eşiğinden dönmüştü.
ÇİNLİLER'DEN ÖNCE DAVRANIP AVRUPA'DAN MARKA ALMALIYIZ
Erkek giyimin en önemli fuarlarından İtalya'daki Pitti Uomo'dan bol siparişle dönen Hatemoğlu'nun Yönetim Kurulu Başkanı Hatem Saykı, "İTKİB'in desteğiyle Damat, Little Big, Avva, Ramsey, Climber bayta olmak üzere fuarda Türk markalar büyük ilgi gördü. Amerika, Güney Afrika ve Çin'den ciddi oranda sipariş aldık" dedi. Çin'de AVM'leri olan bir firmanın exclusive distiribütörlük istediğini ve Dalian bölgesinde gelecek yıl 40-50 mağaza açacaklarını belirten Saykı, "Gelecek yıl Dalian dışında Şangay ve Pekin'de de olmak istiyoruz" şeklinde konuştu.
ARTIK ORİJİNALİNİ ALIYORLAR
Şimdi Avrupa'dan marka satın almanın tam zamanı olduğunu belirten Saykı, "Marka almada Çinlilerden önce davranmalıyız. Artık Çin markaların çakmasını yapmaya gerek duymuyor. Çünkü Çin'in elinde orijinal marka satın alma gücü var" dedi. Hem Türk hem de yabancı marka alma konusunda hevesli olduklarını anlatan Saykı, "Türkiye'de 70 mağazalı bir erkek giyim markasını almak istedik ama fiyat yüksek geldi. İsteğimiz hâlâ sürüyor. Hem Avrupa'dan hem de yurtiçinden marka satın almak istiyoruz" dedi.
YURTDIŞINDA TATİLE 100 EURO HARCIRAH
Türk yöneticilerin vizyonlarını geliştirmeleri için mutlaka yurtdışına açılmaları gerektiğini vurgulayan Saykı, "Çalışanlarımı yurtdışına göndermeye teşvik etmek için tatilini Avrupa'da geçirene 50, Uzakdoğu ve ABD'de geçirene günlük 100 euro harcırah veriyorum" dedi. Özellikle bekar çalışanlarına 'kaybolun, aç kalın ama gezin' tavsiyesinde bulunan Saykı, "Geçen yıl vizyonları genişlesin diye 23 kişiyi yurtdışına götürdüm" diye konuştu.